استفاده از مولتی ویتامین ها، مکمل های اُمگا ۳ و پروبیوتیک ها برای زنان دارای فواید نسبی در کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ است.

کاهش ریسک کووید ۱۹ در زنان با مصرف انواع مکمل ها و پروبیوتیک ها

سلامت نیوز:استفاده از مولتی ویتامین ها، مکمل های اُمگا ۳ و پروبیوتیک ها برای زنان دارای فواید نسبی در کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، مطالعه جدید محققان کالج کینگ لندن نشان داده است که مصرف مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌های اُمگا ۳ و پروبیوتیک ها برای زنان در کاهش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ مؤثر است.


به گزارش مدیکال نیوز،محققان براساس یک نظرسنجی آنلاین از ۳۷۲,۷۲۰ شرکت کننده بریتانیایی دریافتند زنانی که پروبیوتیک، اسید چرب امگا ۳، مولتی ویتامین یا ویتامین D مصرف می‌کردند به ترتیب ۱۴، ۱۲، ۱۳ و ۹ درصد کمتر با احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ مواجه هستند.


با این حال، هیچ تأثیری برای افرادی که از مکمل‌های ویتامین C، روی (زینک) یا سیر استفاده می‌کردند مشاهده نشد.


همچنین در دسته بندی بر اساس جنسیت، سن و شاخص توده بدنی، این رابطه در زنان در تمام سنین و گروه‌های شاخص توده بدنی مشاهده شد، اما در مردان مشاهده نشد. همین الگوی مشابه در هر دو گروه در ایالات متحده و سوئد هم مشاهده شد.


یافته‌های مطالعه با این نتیجه گیری همراه است که در زنان، ارتباط نسبی اما قابل توجهی بین استفاده از مکمل‌های مانند پروبیوتیک ها، اسیدهای چرب امگا ۳، مکمل‌های مولتی ویتامین یا ویتامین D با کاهش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ وجود دارد.


با این حال محققان بر ضرورت انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha