کاهش نسبی دمای استان تهران پیش‌بینی و از کیفیت هوای برخی نقاط پایتخت امروز (۱۵شهریورماه)کاسته می‌شود.طی چهار روز آینده آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امروز (۱۵ شهریورماه) و چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به‌خصوص در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک مورد انتظار است. چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ شهریورماه) در ارتفاعات افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

استان تهران خنک می‌شود/ کاهش کیفیت هوای برخی نقاط پایتخت

سلامت نیوز:کاهش نسبی دمای استان تهران پیش‌بینی و از کیفیت هوای برخی نقاط پایتخت امروز (۱۵شهریورماه)کاسته می‌شود.طی چهار روز آینده آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امروز (۱۵ شهریورماه) و چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به‌خصوص  در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک مورد انتظار است. چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ شهریورماه) در ارتفاعات افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از امشب (۱۵ شهریورماه) با شمالی شدن جریانات روند کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.
پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز(۱۵ شهریورماه) با آغاز ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.


وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد و با توجه به تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود.


با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و به تبع آن کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.


صبح فردا (۱۶ شهریورماه) آغاز تردد خودروها و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در این نواحی در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.


حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز تا حدودی شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه بر این با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.


کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۶ شهریورماه) همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.


 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha