دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 317236

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌های کشور تا ‌پایان هفته جاری و وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور خبر داد.

بارش باران در برخی استان‌ها تا آخر هفته

سلامت نیوز:مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌های کشور تا ‌پایان هفته جاری و وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان، ضمن بیان اینکه امروز (۱۵ شهریور) بارش ‌پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار ‌پراکنده و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید در شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس ‌پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه داد: از فردا (۱۶ شهریور) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل تقویت می‌شود و تا روز جمعه (۱۹ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های شمالی البرز، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی کاهش دما، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید به‌تناوب ادامه خواهد داشت. شدت بارندگی‌ طی فردا و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ شهریور) در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.


به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز (۱۵ شهریور) در بخش‌هایی از جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است همچنین در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.


وی ادامه داد: امروز (۱۵ شهریور) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و از فردا تا جمعه (۱۶ تا ۱۹ شهریور) در شمال شرق و شرق کشور و از چهارشنبه (۱۷ شهریور) تا آخر هفته جاری نیز در جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۷ شهریور) نیز صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha