ستاد تأمین واکسن کرونای وزارت امورخارجه مقرر کرد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تأمین و ارسال واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.

تأمین واکسن مأموریت سفرای ایران

سلامت نیوز: ستاد تأمین واکسن کرونای وزارت امورخارجه مقرر کرد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تأمین و ارسال واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، دومین جلسه «ستاد تأمین واکسن کرونای وزارت امور خارجه» به ریاست حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه برگزار شد. در این جلسه پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در زمینه تأمین واکسن توسط مدیران کل وزارت امور خارجه در حوزه‌های منطقه‌ای  و بررسی آخرین وضعیت واردات واکسن، مقرر شد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تأمین و ارسال واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.
در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت دارویی کووبرکت آخرین وضعیت تولید این واکسن داخلی و ظرفیت‌های مهم تولید واکسن در کشورمان را تشریح کرد.

هفته گذشته وزیر بهداشت خبر از واردات محموله‌های جدید واکسن داده و خوشبختانه روز شنبه ۵ میلیون دوز به کشور وارد و تحویل وزارت بهداشت شده است که این روند در روزهای آتی هم ادامه دارد. در این میان بنابر آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک کشور  تاکنون ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دوز واکسن وارد کشور شده  و بالای ۲۸ میلیون تزریق واکسن صورت گرفته است.


اخبار امیدوارکننده‌ای برای متقاضیان تزریق واکسن ایجاد شده و شتاب خوبی در واردات و تزریق صورت گرفته و در نهایت هم اثربخشی اجتماعی خوبی را به همراه داشته است. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۸۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دوز رسید. به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  در ستاد وزارت بهداشت ، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار مدیریت کرونا، واکسیناسیون است که مقداری تأخیر داشته‌ایم اما با شروع کار دولت، به لطف خدا حجم بالایی از واکسن در حال واردات به کشور است که تا پایان ماه آینده، بخش عمده‌ای از واکسیناسیون عمومی در کشور انجام می‌شود.  


وی افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیازمند یک حمایت جدی در سطح ملی هستیم چون باید حدود ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در عرض ماه‌های آینده تزریق کنیم و تولید و واردات به حد کافی در دستور کار است؛ اما لازم است که همه مردم و دستگاه‌ها به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند چون این کار به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.  وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مردم بخوبی وارد صحنه شده‌اند و در بازدیدهای میدانی که از ۵ استان کشور داشتم می‌بینم که حسینیه‌ها و مجموعه‌های ورزشی به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده است.  


عین‌اللهی یادآور شد: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریباً در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها به دنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما ۶ هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم.  وی تصریح کرد: در آینده نزدیک همزمان با گسترش واکسیناسیون، دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود. روز گذشته هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد افرادی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند، باید حتماً 2 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا این هفته، واکسن را دریافت کنند در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور و ورود به عراق را نخواهند داشت.

فراتر از ۳۰ درصد جمعیت حداقل یک دوز دریافت کردند
سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز به واردات واکسن از کشور روسیه اشاره کرده و گفته که از 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک که روسیه متعهد شد، اندکی بیش از یک میلیون دوز وارد شد. کیانوش جهانپور بیان کرد: امروز فراتر از 30 درصد از جمعیت هدف در کشور حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و در روزهای آتی، واکسیناسیون شتاب می‌گیرد. اگر روسیه مدارک و نمونه آزمایشی انجام شده را تأیید کند، تأییدیه نهایی سازمان غذا و دارو برای تولید واکسن اسپوتنیک لایت که واکسن تک دوز است صادر می‌شود. او اظهار کرد: از 60 میلیون قرارداد با روسیه فقط یک میلیون و 20 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است.

۵ میلیون دوز دیگر واکسن وارد شد
هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دوز واکسن، یکشنبه چهاردهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود سنگین‌ترین محموله‌ واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دوز واکسن به کشور خبر داد و گفت: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha