به دنبال انتخاب یکی از مدیران کنونی حوزه منابع طبیعی و جنگل برای انتصاب ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از فعالان و متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی کشور با ارسال نامه ای خطاب به رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از او خواستند تا با توجه به ابهاماتی که علیه این شخص درباره عملکرد چند ساله اش وجود دارد از این انتصاب جلوگیری کند.

از ایجاد انحراف در انتصاب رییس سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری کنید!

سلامت نیوز: به دنبال انتخاب یکی از مدیران کنونی حوزه منابع طبیعی و جنگل برای انتصاب ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از فعالان و متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی کشور با ارسال نامه ای خطاب به رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از او خواستند تا با توجه به ابهاماتی که علیه این شخص درباره عملکرد چند ساله اش وجود دارد از این انتصاب جلوگیری کند.

 

به گزارش سلامت نیوز، در بخشی از این نامه که خطاب به دکتر سمیه رفیعی امضا و ارسال شده آمده است:« از آنجایی که در خصوص سوابق برخی از گزینه های پیشنهادی در هفته های اخیر اطلاعات و اسنادی منتشر شده که بعضا موید برخی خطاهای غیرقابل چشم پوشی در دوران مدیریتی و مسئولیت های قبلی این افراد است، لذا ضروریست دست کم تا رسیدگی به پرونده های مذکور و مشخص شدن حقایق و کلیه ابعاد آن از سوی دستگاه نظارتی، از بکارگیری این افراد در مسئولیت های جدید و از جمله مسئولیت حساسی همچون "معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست" جلوگیری شود، زیرا زیبنده دولتی که شعار «مبارزه با فساد» را سرلوحه برنامه های خود قرار داده نیست که حداقل تا زمان رفع اتهام و اثبات عدم سوء مدیریت این افراد، پیمان و تعهد خود با ملت را بگسلد و در ابتدای این مسیر موجی از ناامیدی و یاس در رابطه با تحقق وعده های خود را به جامعه تزریق کند.»

متن کامل این نامه در ادامه آمده است.

 

باسمه تعالی


سرکار خانم دکتر رفیعی رییس محترم فراکسیون محیط زیست مجلس شورای سلامی

 

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید، زمزمه هایی مبنی بر انتصاب برخی گزینه ها به عنوان معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به گوش می رسد که موجی از نگرانی ها و سرخوردگی ها را در میان متخصصین و فعالین این بخش موجب شده است. در همین راستا توجه سرکار عالی را به برخی موارد جلب و از شما خواهشمندیم تا با بهره گیری از همه ابزارهای قانونی لازم، از ایجاد هرگونه انحراف در نصب ریاست سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری فرمایید:


1. سازمان حفاظت محیط زیست به دلایلی که در این نوشتار مجال پرداختن به آن نیست در چهار سال گذشته به ویرانه ای تبدیل شده و همین مساله ضرورت انتصاب فردی توانمند و بویژه برخوردار از پشتوانه و حمایت مردمی را می طلبد. متاسفانه گزینه یا گزینه های پیشنهادی برای این جایگاه که در حال حاضر نیز مسئولیت اجرایی در دولت دارند فاقد چنین پشتوانه ای بوده و واجد این پشتیبانی مدنی و کارشناسی مستقل نمی باشند.

 

2. از آنجایی که در خصوص سوابق برخی از گزینه های پیشنهادی در هفته های اخیر اطلاعات و اسنادی منتشر شده که بعضا موید برخی خطاهای غیرقابل چشم پوشی در دوران مدیریتی و مسئولیت های قبلی این افراد است، لذا ضروریست دست کم تا رسیدگی به پرونده های مذکور و مشخص شدن حقایق و کلیه ابعاد آن از سوی دستگاه نظارتی، از بکارگیری این افراد در مسئولیت های جدید و از جمله مسئولیت حساسی همچون "معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست" جلوگیری شود، زیرا زیبنده دولتی که شعار «مبارزه با فساد» را سرلوحه برنامه های خود قرار داده نیست که حداقل تا زمان رفع اتهام و اثبات عدم سوء مدیریت این افراد، پیمان و تعهد خود با ملت را بگسلد و در ابتدای این مسیر موجی از ناامیدی و یاس در رابطه با تحقق وعده های خود را به جامعه تزریق کند.

 

3. آقای رئیسی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری وعده بکارگیری اعضای هیات دولت و مدیران ارشد کشور را بر مبنای رای و نظر مردم دادند و در همین راستا سامانه ای نیز طراحی و به مردم معرفی شد تا گزینه های مطلوب خود را برای مسئولیت های مختلف معرفی نمایند. متاسفانه در گزینش بسیاری از وزیران از جمله وزیر نیرو علی رغم مخالفت های گسترده مردمی چنین وعده ای محقق نشد و نظرات و حساسیت های مردم مورد توجه قرار نگرفت. در رابطه با معرفی فردی توانمند به عنوان ریاست سازمان حفاظت محیط زیست نیز اگرچه از نظرات مردم در سامانه مذکور بی اطلاع هستیم اما می دانیم که بیش از 160 تن از اساتید برجسته دانشگاه ها و فعالین منابع طبیعی و محیط زیست کشور طی نامه ای خطاب به رییس جمهور محترم با عنایت به سوابق تحصیلی، مدیریتی و توانمندی های شخصی، اقدام به معرفی فردی متناسب با این جایگاه نمودند و این مساله در رسانه های گروهی نیز منعکس شد. لذا از رییس جمهور محترم انتظار می رود در گزینش ریاست سازمان حفاظت محیط زیست که از حساسیت های ویژه ای در جامعه برخوردار است با استناد به آیه شریف «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ»، ضمن پذیرش گزینه پیشنهادی که دارای جامعیت، اهلیت و صلاحیت علمی و مدیریتی لازم برای این مسئولیت باشد، مانع از گسست روابط میان فعالین این حوزه با دولت محترم شوند.

 

 در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای سرکارعالی در مسیر دفاع و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور و حقوق حقه ملت ایران، خواهشمندیم نسبت به پیگیری موضوع و جلوگیری از تحمیل هرگونه انحراف بر پیکر مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست اقدام معمول را به پشتوانه حمایت های مردمی مبذول فرمایید.


جمعی از فعالین منابع طبیعی و محیط زیست کشور

دوشنبه 15 شهریور ماه 1400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha