یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هشدار آب گرفتگی و سیل آبی شدن مسیل‌ها در سه استان شمالی

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی در کشور گفت:امروز با نفوذ جریان‌های مرطوب شمالی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذریایجان شرقی، ارتفاعات زنجان و قزوین بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و و وزش باد شدید را خواهیم داشت. وی در ادامه گفت:این بارش‌ها اواخر وقت به استان خراسان شمالی هم خواهد رسید.


این کارشناس هواشناسی گفت:همچنین دمای هوا در این مناطق خنک‌تر خواشد شد به طوری که در این مناطق کاهش سه تا پنج درجه‌ای برای امروز و فردا را شاهد خواهیم بود.


وی افزود:شدت بارش‌ها بیشتر برای استان‌های گیلان، مازندران وشرق اردبیل می‌باشد که سبب آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.


وی در مورد وضعیت جوی در شمال و شرق کشور گفت:از امروز تا پنجشنبه نوار شمالی و شرقی کشور در مناطقی از شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان طوفان شن و خاک همچنین کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را شاهد خواهیم بود.


وی گفت:برای امروز و فردا  در مناطقی از جنوب سمنان، جنوب تهران، مناطقی از استان البرز باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت:برای امروز آسمان تهران صاف همراه با  وزش باد خواهدبود، بیشینه دمای آن ۳۵ درجه پیش بینی می‌شود که تا پیان هفته روند کاهشی دما را در این استان شاهد خواهیم بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha