سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 317321

اگر از حساسیت فصلی رنج می‌برید، نشانه‌های گویای آنرا می دانید این به این دلیل است که وقتی شما به آلرژی مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن شما به یک ماده بی ضرر واکنش نشان می‌دهد انگار بدن شما مورد حمله قرار گرفته است. بر اساس آکادمی آمریکایی آلرژی و آسم و ایمونولوژی (AAAI)، تعدادی از عوامل حساسیت زا وجود دارد که می‌توانند واکنش ایجاد کنند. رایج‌ترین حساسیت‌های فصلی شامل گرده، گرد و غبار، غذاهای خاص، نیش حشرات، شوره حیوانات، کپک، داروها و لاتکس هستند.

آلرژی، علایم و روش‌های درمان

سلامت نیوز: اگر از حساسیت فصلی رنج می‌برید، نشانه‌های گویای آنرا می دانید این به این دلیل است که وقتی شما به آلرژی مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن شما به یک ماده بی ضرر واکنش نشان می‌دهد انگار بدن شما مورد حمله قرار گرفته است. بر اساس آکادمی آمریکایی آلرژی و آسم و ایمونولوژی (AAAI)، تعدادی از عوامل حساسیت زا وجود دارد که می‌توانند واکنش ایجاد کنند. رایج‌ترین حساسیت‌های فصلی  شامل گرده، گرد و غبار، غذاهای خاص، نیش حشرات، شوره حیوانات، کپک، داروها و لاتکس هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، با حساسیت فصلی (اصطلاح فنی رینیت آلرژیک فصلی است که معمولاً به آن تب یونجه می گویند)، ماده‌ای که بدن معمولاً به آن واکنش نشان می‌دهد گرده است. اما طبق گفته AAAI، کپک‌های داخلی، شوره سر از گربه یا سگ، دود سیگار و کنه‌های گرد و غبار نیز می‌توانند علائم را ایجاد کنند. علائم رایج رینیت آلرژیک عبارتند از:

    خارش در بینی، سقف دهان، گلو، چشم‌ها
    عطسه کردن
    گرفتگی بینی (احتقان)
    آبریزش بینی
    آبریزش یا خارش چشم‌ها
    حلقه‌های تیره زیر چشم

حساسیت فصلی نباید باعث تب شود، زیرا دمای بالا اغلب نشان می‌دهد که بدن شما با عفونت باکتریایی یا ویروسی مبارزه می‌کند.

علائم سرماخوردگی، آنفولانزا یا COVID-19 اغلب با آلرژی فصلی اشتباه گرفته می‌شود، زیرا علائم زیادی با هم تداخل دارند. اما در صورت وجود تب مهم است که فراتر از حساسیت فکر کنید، زیرا ممکن است یک بیماری مسری باشد.

چگونه علائم آلرژی را درمان کنیم؟

هنگام تلاش برای مدیریت علائم حساسیت فصلی، یک مرحله مهم وجود دارد. کاهش قرار گرفتن در معرض آلرژن هایی که به آنها حساسیت دارید یک اقدام مهم است که مردم اغلب به آن فکر نمی‌کنند. به عنوان مثال، بسته بودن پنجره‌های خانه و ماشین در مواقعی که تعداد گرده‌ها زیاد است یا دوش گرفتن بعد از فعالیت‌های بیرون از منزل.

در مورد داروها، بسیاری از آن‌ها می‌توانند علائم شما را درمان کنند. اسپری التهاب را کاهش می‌دهد و در نتیجه علائم مانند عطسه و احتقان را کاهش می‌دهد.

آنتی هیستامین‌های خوراکی همچنین به ویژه برای افرادی که کهیر دارند مفید هستند. سرانجام، ایمونوتراپی آلرژن یا تزریق آلرژیک اغلب مزایای طولانی مدت را ارائه می‌دهد و متناسب با آلرژن هایی است که به طور خاص به آنها حساسیت دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha