کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشتند: سویه دلتا همچنان نگران کننده ترین سویه کروناویروس در جهان است.

دلتا، همچنان نگران کننده ترین سویه کرونا در جهان است

سلامت نیوز:کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشتند: سویه دلتا همچنان نگران کننده ترین سویه کروناویروس در جهان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی تاکید کردند: حتی با بروز سویه جدید کرونا موسوم به "مو" (Mu)، سویه دلتا همچنان اصلی ترین نگرانی در سطح جهان است و به نظر می رسد که از دیگر انواع کروناویروس پیشی گرفته است.


"ماریا ون کرخوف" مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری کووید -۱۹ گفت: فکر می کنم نوع دلتا برای من بیشترین عامل نگران کننده است زیرا قدرت سرایت آن بیشتر است. این سویه در مقایسه با دیگر گونه های کروناویروس دو برابر بیشتر قابلیت سرایت دارد و می تواند به افراد بیشتری منتقل شود.
وی افزود: سویه دلتا به تکامل خود ادامه می دهد و دانشمندان در حال مطالعه روی آن هستند تا مشخص کنند چگونه ویروس ممکن است تغییر کند و انواع جدیدی نیز در حال ظهور است.


هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه "مو" با نام B.1621 را که اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ در کلمبیا شناسایی شد، مورد بررسی دقیق قرار می دهد.


به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، پیش از این، این سازمان اعلام کرده بود که سویه مو دارای تعدادی جهش است که نشان می دهد می تواند در برابر واکسن ها مقاوم تر باشد و لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha