مرد فالگیری که با فریب مراجعه‌کنندگان ادعا می‌کرد انرژی‌های منفی را تخلیه می‌کند، دست به تجاوزهای سریالی می‌زد. پرونده جادوگری‌های این مرد رمال با شکایت زنان یزدی تحت رسیدگی قرار گرفت. خیلی زود متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. شکایت‌ها هر روز سنگین‌تر می‌شد تا جایی که روند رسیدگی پرونده سنگین رمال دعانویس در یزد به اتمام رسید و این مجرم به اتهام فساد به اعدام محکوم شد.

فالگیر یزدی به اعدام محکوم شد

سلامت نیوز: مرد فالگیری که با فریب مراجعه‌کنندگان ادعا می‌کرد انرژی‌های منفی را تخلیه می‌کند، دست به تجاوزهای سریالی می‌زد. پرونده جادوگری‌های این مرد رمال با شکایت زنان یزدی تحت رسیدگی قرار گرفت. خیلی زود متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. شکایت‌ها هر روز سنگین‌تر می‌شد تا جایی که روند رسیدگی پرونده سنگین رمال دعانویس در یزد به اتمام رسید و این مجرم به اتهام فساد به اعدام محکوم شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، غلامعلی دهشیری با اشاره به تأیید حکم اعدام این رمال از سوی دیوان عالی کشور می‌گوید: «پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به مراجع ضابط و دادسرا مبنی بر سوءاستفاده مالی و عاطفی از آنان به وسیله یک فالگیر، مراتب برای بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت.»
متهم ابتدا با قرائت احادیث و آیاتی از قرآن، اعتماد سوژه‌های خود را جلب می‌کرده و سپس به انجام اقدامات مجرمانه خویش می‌پرداخته است.
فریب مراجعه‌کنندگان به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تخلیه انرژی‌های منفی، گاهی انجام اعمال منافی عفت به بهانه‌های واهی تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و... ازجمله اقدامات مجرمانه این جادوگر بوده است.
با وجودی که این مجرمان دستگیر شوند اما تا مادامی که جامعه به آن سطح از علم و آگاهی نرسد که به این گونه افراد مراجعه نکنند، باز مجرم جدیدی پیدا می‌شود و متهمان از عواطف و احساسات پاک شهروندان سوءاستفاده می‌کنند .

رمال متجاوز بالای دار
سال ۸۶ بود که یک رمال در قم به دار مجازات آویخته شد. جادوگر فریبکار با اغفال بیش از ۶۰ زن و دختر جوان آنان را به دام هوس‌های شیطانی خود کشانده بود.
این رمال چهل‌ونه ساله کارگر ساختمانی بود که با هدف کسب درآمد به فالگیری رو آورد اما مدتی بعد تصمیم به اغفال زنان و دختران ساده‌دل گرفت و با دادن وعده‌های فریبنده مبنی بر این که مشکلات آنان را حل خواهد کرد با آنان ارتباط برقرار می‌کرد.
همچنین این مرد به بهانه اینکه مشتریان خود را از جن‌زدگی نجات می‌دهد و بیماری روحی و جسمی آنان را درمان می‌کند نیت شیطانی خود را عملی می‌کرد. متهم با داشتن ۱۱ سابقه کیفری و دو قتل عمد پس از طرح شکایت از سوی زنان فریب‌خورده روانه زندان شد. این رمال با اعتراف به بیش از ۶۰ مورد آزار و اذیت زنان ساده‌دل از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب قم به اعدام در ملأعام محکوم شد که پس از تأیید حکم از سوی دیوان عالی کشور بیستم شهریور ۸۶ به اجرا گذاشته شد. بدین ترتیب طلسم سیاه جادوگر فریبکار برای همیشه باطل شد.

چه مجازاتی در انتظار رمالان است؟
 روند رو به رشد گرایش به خرافات، کار و بار رمال‌ها و فال‌بین‌ها را سکه کرده است. علاوه بر تقویت‌ باورهای دینی و آگاهی‌بخشی به شهروندان به نظر می‌رسد آشنایی آنها با نحوه شکایت از این متقلبان می‌تواند به کاهش رمالی و کف‌بینی در جامعه کمک کند.


  اولین تلاش‌های قانونگذار
رمالی و فالگیری ازجمله جرایمی است که از ده‌ها سال پیش به‌وضوح در قوانین کیفری کشور از آن سخن به میان آمده است؛ البته مجازات آن در طول دوره‌های مختلف با تغییراتی همراه بوده است.
بند ١٨ ماده ٣ آیین‌نامه امور خلافی مصوب سال ١٣٢٤ می‌گوید: «کسانی که رمالی، جفر، تعبیر خواب، کف‌بینی، افسونگری، جاوگری، جن‌گیری، فالگیری، پیشگویی، چله‌نشینی، بخت‌گشایی و امثال آنها را وسیله معرکه یا دوره‌گردی قرار دهند یا با بازکردن دکان یا خانه اعمال مزبور را پیشه و وسیله کسل و استفاده خود قرار دهند به حبس از ٧ روز تا ١٠ روز و از ١٠٠ تا ٢٠٠ ریال غرامت محکوم می‌شوند.» این قانون منسوخ شده است.

  مجازات رمالی
اگر چه رمالی، جادوگری و سرکتاب بازکردن در قانون فعلی جرم محسوب نمی‌شود اما با استفاده از قانون تشدید مجازات مرتکبان اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری با این افراد می‌توان به عنوان کلاهبردار برخورد کرد. قضات دادگاه‌های کیفری معمولا افراد متهم به رمالی و فالگیری را با استفاده از قوانین مربوط به کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع مجازات می‌کنند.
یکی از جرایم رمالی عبارت است از تحصیل مال نامشروع. قضات دادگاه‌های کیفری گاه با استناد به ماده ٢ قانون تشدید مجازات مرتکبان اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری که در مورد تحصیل مال به طریق نامشروع است، رمالان و فالگیران را مجازات می‌کنند. این ماده مقرر می‌کند: هر کس به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، مجرم محسوب می‌شود و علاوه بر رد اصل مال، به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال به دست‌آمده محکوم خواهد شد.
جرم بعدی نیز کلاهبرداری است. در این باره باید گفت که بر اساس ماده یک قانون، هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا با امور غیر واقع بترساند و از این طریق مالی تحصیل کنند کلاهبردار است و علاوه بر رد اصل مال صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم خواهد شد.
  زمانی که لایحه مجازات اسلامی تقدیم مجلس شد، در بخشی از آن به سحر و جادو هم اشاره شده بود: «مسلمانی که با سحر و جادو سروکار داشته و آن را در جامعه به عنوان حرفه یا فرقه‌ای ترویج نماید محکوم به قتل است». البته رمالی با سحر و جادو متفاوت است اما به هر حال بعد از سال ١٣٢٤ این نخستین‌بار بود که قانونگذار به این موضوع توجه می‌کرد. البته در متن نهایی قانون جدید مجازات اسلامی این ماده حذف شده است.
 
  راهکارهای کاهش این جرم
 برای مبارزه با خرافاتی از این دست راهکارهای زیادی وجود دارد که به جای اعمال مجازات می‌توان روی فرهنگسازی تأکید کرد؛ به عبارتی در قدم اول به عنوان یک عامل پیشگیرانه تقویت باورهای دینی مردم قرار دارد. باید این نکته را در نظر گرفت که مسائلی مانند فالگیری و رمالی و کف‌بینی و طالع‌بینی در مجامع علمی مورد تأیید قرار نگرفته و مبنای واقعی و علمی ندارد بلکه باید از طریق فرهنگ‌سازی و بالابردن سطح آگاهی‌های مردم، ریشه واهی و بی‌اساس‌بودن کار فالگیران برای جامعه به خوبی بیان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha