شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: سرفصل‌های مشکلات و بیماری‌های پوست مربوط به رشته پزشکی است، آرایشگاه‌ها و دیگر رشته‌ها حق دخالت در این امور را ندارند.

وقتی آرایشگرها پزشک می‌شوند

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: سرفصل‌های مشکلات و بیماری‌های پوست مربوط به رشته پزشکی  است، آرایشگاه‌ها و دیگر رشته‌ها حق دخالت در این امور را ندارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علاءالدین شیخی، اظهار کرد: اخیراً شکایات رسیده مربوط به زیبایی، که افراد به مراکز غیرمجاز و فاقد پروانه مراجعه کرده‌اند در سازمان نظام پزشکی استان رو به افزایش است.


وی ادامه داد: روزانه بیمارانی داریم که با مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه پوست و زیبایی و پرداخت هزینه‌های گزاف دچار عوارض شدید شده‌اند که متاسفانه بعضی از این عوارض برگشت‌ناپذیر است.


رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: انتظار این سازمان به عنوان بزرگترین  سازمان تخصصی غیردولتی از مردم فهیم لرستانی این است که برای مسائل زیبایی و سلامت پوست به پزشکانی که دارای مجوز لازم از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هستند و دارای تبحر و تجربه کافی بوده و گواهی دوره‌های مربوطه را از این دو سازمان  اخذ کرده‌اند مراجعه کنند.


شیخی بیان کرد: باتوجه به اینکه سرفصل‌های مشکلات و بیماری‌های پوست مربوط به رشته پزشکی است، آرایشگاه‌ها و دیگر رشته‌ها حق دخالت در این امور را ندارند.


وی با اشاره به اینکه  به منظور جلوگیری از هرگونه عارضه و خسارت  ضرورت دارد  اقدامات درمانی اعم از اعمال سرپایی یا تجویز دارو برای بیماری‌های پوست و مو و زیبایی، صرفاً در مراکز درمانی مجاز و تابلودار و توسط پزشکان صلاحیت‌دار مجاز است، بیان کرد: شهروندان  از مراجعه به مراکز درمانی غیرمجاز و فاقد تابلو و مدارک لازم  و واحدهای صنفی غیردرمانی که برخلاف مقررات در امور پزشکی دخالت می‌کنند بپرهیزند.


رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان با تاکید براینکه تبلیغات در رسانه‌های حقیقی و مجازی در چارچوب مقررات و صلاحیت حرفه‌ای نیاز به مجوز نظام پزشکی دارد، عنوان کرد:  از آنجا که ممکن است به تبلیغات غیرمجاز و بعضاً کذب و گمراه کننده بویژه در فضای مجازی برخورد کنید برای حصول اطمینان می‌توانید از مراجع ذیصلاح مانند اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نظام پزشکی استان و یا از پزشک معتمد خود سئوال کنید.


شیخی تصریح کرد: درخواست من از صدا و سیمای به عنوان رسانه فراگیر این بوده که با حضور پزشکان صاحبنظر آموزش‌های لازم را به جامعه ارائه کند که البته در این مورد کم کاری شده است.


وی گفت: به شهروندان لرستانی توصیه می‌شود فریب تصاویر و کامنت‌های مربوط به مراکز و افراد غیرمجاز را نخورند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha