شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 317497

هیالورونیک اسید با اهمیت ترین گیلوزآمینوگلیکان (یک نوع قند طبیعی) در پوست می باشد که موجب نرمی و حجیم شدن پوست می شود. هیالورونیک اسید قابلیت نهفته ی چسبندگی و پیوند با آب را دارد و زمانی که به صورت زیرجلدی تزریق گردد موجب پری پوست ، انعطاف پذیری و آبدار شدن بافت هدف می شود. با بالا رفتن سن ، هیالورونیک اسید در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و سبب بروز افتادگی صورت و چین و چروک در پوست افراد می شود.

ژل هیالورونیک اسید چیست؟

سلامت نیوز:هیالورونیک اسید با اهمیت ترین گیلوزآمینوگلیکان (یک نوع قند طبیعی) در پوست می باشد که موجب نرمی و حجیم شدن پوست می شود. هیالورونیک اسید قابلیت نهفته ی چسبندگی و پیوند با آب را دارد و زمانی که به صورت زیرجلدی تزریق گردد موجب پری پوست ، انعطاف پذیری و آبدار شدن بافت هدف می شود.

با بالا رفتن سن ، هیالورونیک اسید در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و سبب بروز افتادگی صورت و چین و چروک در پوست افراد می شود.


پرکننده های هیالورونیک اسید به سبب بهترین عملکرد زیبایی جهت حجیم کردن بافت و اندام های صورت و بدن  ، برترین پرکننده های پوستی محسوب و مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.


کاربردهای ژل هیالورونیک اسید


حجیم کردن و یا رفع گودی خطوط خنده
پر کردن و یا رفع خطوطی که از گوشه ی لب به سمت چانه کشیده شده اند
حجیم کردن لب ها
حجم دهی به گونه ها
فیلر نمودن ناودان اشکی
رفع خطوط ریزی که از قسمت بیرونی چشم ها به گونه ای شعاعی ایجاد می گردند
رفع خطوط اخم وسط ابرو و نواحی پیشانی
رفع جای جوش و لک و زخم در پوست صورت


انواع ژل های پرکننده هیالورونیک اسید


احتمالاً شنیدن اسم اقسام مختلف ژل های هیالورونیک اسید می تواند شما را سرگردان نماید اما با آگاهی از معتبرترین این پر کننده ها قادرید با شناخت تمام جهت استفاده از این پرکننده ها قدم بردارید.


اقسام متعدد و گوناگونی از ژل های هیالورونیک اسید تولید شده است که از معتبرترین آنان که در ایران موجود می باشد می توان ژوویدرم ، رستیلن ، پرلن ، گلایتون ، تئوسیال را ذکر کرد.


ژل رووفیل به وسیله ی یک کمپانی معتبر و معروف جهانی تولید می گردد که در رفع چین و چروک و افتادگی و برجسته سازی لب ها اثربخشی زیادی دارد. رووفیل یکی از پرکننده هایی است که در هیالورونیک در خود دارد و پرکننده ی پرلن یکی از زیرمجموعه های کاراژن می باشد.


برخی این طور فکر می کنند که رویتاکر یک ژل است. اما باید بدانید این مزو رویتاکر یک محصول حرفه ای آبرسان و جهت درمان های مزوتراپی استفاده می شود.
افزون بر نوع ژل ، بافت و اندام هدف و چگونگی تزریق آن هم از نکات قابل توجه و مهم در استفاده و تزریق از این نوع ژل هاست. برای نمونه ، بعضی از ژل ها می بایست در ناحیه ی سطحی بافت و اندام موردنظر و تعدادی نیز می بایست بصورت عمقی در بافت و اندام هدف به شکل زیرجلدی ترزیق گردند.

چگونگی تزریق ژل های هیالورونیک اسید


غالباً شیوه ی انژکسیون هیالورونیک اسید به سرعت و بدون بستری شدن و همراه با بی درد کننده های موضعی و با آمپول های فراوان ریز و مخصوصی صورت می پذیرد و باتوجه به حجم ژل تزریقی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.


میزان ماندگاری ژل  هیالورونیک اسید


این ژل ها تقریباًد از ۶ ماه تا نهایتاً ۱۸ ماه در بافت هدف دوام خواهند داشت و بعد از آن بتدریج به گونه ای عادی خود به خود جذب و از بین خواهند رفت و می بایست تزریق را مجدداً تکرار کرد. بازه ی زمانی تمدید تزریق این ژل ها به فاکتورهایی نظیر سن شخص ، غلظت و میزان ژل تزریقی ، روال و سبک زندگی و اندام هدف در شخص تحت درمان مرتبط و متغیر می باشد. میزان مزوژل ها با ژل های هیالورونیک اسید متفاوت است. میزان ماندگاری پروفایلو 12 ماه می باشد.


خطرات استفاده از ژل هیالورونیک اسید
به طور کلی ژل هیالورونیک اسید عوارض خطرناک و عمده ای ندارد ولی در شماری از اشخاص تحت درمان امکان دارد درد ، ورم ، تیرگی ، خارش و قرمزی پس از انژکسیون ظاهر گردد که غالباً پس از طی چند روز برطرف خواهد شد.

موارد ممنوعیت استفاده از ژل هیالورونیک اسید


بیماران مبتلا به دیابت ، لاپوس ، صدف پوستی ، سرطان ، روماتیسم ، اختلال بافت همبند و …


بانوان در دوره ی حاملگی و شیردهی


وجود تبخال ، زخم و عفونت در بافت و اندام موردنظر


پاره ای از اختلالات انعقادی


اشخاصی که از داروهای بخصوصی نظیر آسپرین ، وارفاین ، آکوتان استفاده می کنند می بایست پزشک معالج خود را پیش از انجام تزریق در جریان بگذارند


افرادی با پیشینه ی سکته ی مغزی و قلبی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha