نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: مخاطبان خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و استفاده از واکسن های ایرانی و خارجی برای استفاده بیشتر و سریعتر از واکسن کرونا برای مقابله با این اپیدمی هستند.

خواسته مردم در مورد واکسیناسیون چیست؟

سلامت نیوز: نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: مخاطبان خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و استفاده از واکسن های ایرانی و خارجی برای استفاده بیشتر و سریعتر از واکسن کرونا برای مقابله با این اپیدمی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آمار واکسیناسیون  تا پنجشنبه ۱۸ شهریورماه مجموعاً ۲۱ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۹ نفر دز اول واکسن کرونا و  ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۶۹۸ نفر  نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. با احتساب این تعداد مجموع دزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۳۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۲۷ مورد رسیده است .


بر این اساس  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  درصدد برآمد تا نظرات مردم را در مورد «روند واکسیناسیون » جویا شود در این راستا  نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به  این موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای  ۹ تا  ۱۷ شهریور ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و بیش از ۲۳ هزار نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.


خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند که چه میزان از روند کنونی واکسیناسیون  رضایت دارند ؟ ۶۷.۳ درصد پاسخگویان میزان رضایت خود را از روند کنونی واکسیناسیون «کم » ، ۲۱.۸ درصد « تا حدی» و ۱۱ درصد « زیاد » اعلام کردند.
  در این نظرسنجی پنج  سوال ؛ ۱-  از روند کنونی واکسیناسیون تا چه اندازه رضایت دارید؟ ۲-  تصمیمات دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون را تا چه اندازه پیگیری می کنید؟  ۳- با روند کنونی تا چه اندازه امیدوارید امسال همه جمعیت هدف کشور واکسن بزنند؟ ۴ – ترجیح می دهید از چه واکسنی علیه کرونا استفاده کنید ؟ ۵- به نظر شما بیشترین انتقاد وارده به روند واکسیناسیون چیست؟  مطرح شد.


در پاسخ به سوال ؛ با روند کنونی تا چه اندازه امیدوارید امسال همه جمعیت هدف کشور واکسن بزنند؟ ۵۳.۸ درصد پاسخگویان میزان امیدواری خود را « کم » ، ۲۴.۳ درصد « تاحدی» و ۲۱.۹۹ درصد « زیاد » اعلام کردند .
بر اساس نتایج به دست آمده ؛ ۶۲.۷ درصد پاسخگویان ترجیح می دهند از واکسن « خارجی » علیه کرونا استفاده کنند. ۲۱.۳ درصد علاقمند به دریافت واکسن « داخلی »  هستند . برای  ۱۶ درصد نیز نوع واکسن « فرقی نمی کند» .
۳۷.۶ درصد پاسخگویان اعلام کردند تصمیمات دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون را « کم » پیگیری می کنند. ۳۴.۱ درصد پیگیری از تصمیمات دولت در این زمینه را « زیاد » و ۲۸.۳ درصد « تاحدی» بیان کردند.
همچنین در پاسخ به سوال ، به نظر شما بیشترین انتقاد وارده به روند واکسیناسیون چیست ؟ گزینه « کمبود واکسن» با ۴۳.۹درصد ، « بی برنامگی در واکسیناسیون » با ۴۰.۳ درصد ، « عدم اطلاع رسانی مناسب به مردم » با ۹.۸ درصد ، « شلوغی مراکز واکسیناسیون » با ۵ درصد و « دوری مراکز واکسیناسیون » با ۱ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است .  

 

 


البته روند واکسیناسیون  و واردات واکسن در کشور در روزهای اخیر سرعت گرفته است. به گزارش ایرنا از وبدا،پنجاهمین محموله واکسن کرونا بامداد امروز (شنبه) شامل حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دز از نوع سینوفارم چینی و از سبد کوواکس وارد کشور شد. با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دز عبور کرد.


همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای واکسیناسیون تهران برنامه ویژه ای داریم که هم تیم های واکسیناتور و هم مراکز واکسیناسیون باید افزایش یابد، البته تیم های بازرسی وزارت بهداشت از روزهای گذشته از مراکز واکسیناسیون بازدید می کنند.


 به گزارش روز شنبه وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مرکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی کردستان در بزرگراه کردستان تهران افزود: مردم صبح خیلی زود و قبل از بازگشایی مراکز واکسیناسیون به این پایگاه ها مراجعه نکنند چون ساعات کار این مراکز باید تا ساعت ۲۰ ادامه داشته باشد. وی تاکید کرد: برخورد پرسنل مراکز واکسیناسیون با مراجعین حتما باید با احترام باشد و مردم تکریم شوند چون ما موظف به خدمتگزاری همراه با حسن خلق به مردم هستیم.
عین اللهی همچنین در بازدید از مرکز واکسیناسیون پارک ترافیک واقع در خیابان امیرآباد و گفتگو با مردم، ضمن ناکافی دانستن نیروهای این مرکز و سه تیم واکسیناتور فعال، اظهار داشت: تیم های واکسیناتور حتما باید افزایش یابند تا معطلی مردم برای تزریق واکسیناسیون وجود نداشته باشد و کار تزریق واکسن در کوتاه ترین زمان با حفظ عزت و احترام مردم انجام شود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه اعلام سن برای تزریق واکسن برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است، افزود: بازدیدهای سرزده بنده و تیم های بازرسی وزارت بهداشت از مراکز واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.
تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.


سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.
ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۴۶ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور،  وعده ها و شعارهای تبلیغاتی ، مناظره های انتخاباتی ،  فرجام مناظره ها ، مشارکت در انتخابات و  اولویت های رییس جمهوری منتخب ، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم ، روند واکسیناسیون کرونا ، تاثیرات قطع برق ، حمایت از تولید داخلی ، اولویت های دولت سیزدهم  ، چرخش های تحول آفرین دولت و روند واکسیناسیون  مطرح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha