یکی از گیاهانی که می‌تواند فواید فراوانی را برای بدن شما به ارمغان آورد، چای گزنه است.

خواص شگفت‌انگیز برگ گزنه

سلامت نیوز: یکی از گیاهانی که می‌تواند فواید فراوانی را برای بدن شما به ارمغان آورد، چای گزنه است.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «ان دی تی وی» نوشت: هند، دنیای دمنوش‌های گیاهی، دنیای وسیعی است. شما می‌توانید طیف وسیعی از دمنوش‌ها را در خانه دم کنید که آرامش‌بخش هستند. یکی از این موارد، چای گزنه است که از برگ گزنه تهیه می‌شود.

برگ‌های گزنه در حالت تازه و طبیعی، برای کسی که آن را بگیرد یا در دست نگه دارد، دردآور است؛ چرا که باعث سوزش دست‌ها می‌شود؛ اما در صورتی که با دقت چیده شوند، می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی از جمله تب یونجه، بیماری‌های مرتبط با استخوان و آلرژی به کار روند.

گزنه که از لحاظ علمی «Urtica dioica» نام دارد، دارای سابقه دارویی طولانی مدتی از قرون‌وسطی است و در آن زمان، به عنوان گیاهی ادرار آور علاوه بر استفاده در درمان درد مفاصل و عضلات استفاده می‌شد. امروزه از گزنه به عنوان درمان عفونت‌های مجاری ادرار، پیچ خوردگی عضلات و مفاصل و نیش حشرات در کنار مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه استفاده می‌شود.

گزنه در شکل‌های متفاوتی در بازار موجود است که از عصاره مایع گرفته تا قرص و پماد و کرم هست. با این حال، بهترین و در دسترس‌ترین شکل مصرف گزنه، مصرف دمنوش آن است.

دمنوش گزنه به تدریج محبوبیت زیادی کسب کرده که بخشی از آن به دلیل خاصیت سم‌زدایی آن است. بهترین راه برای مصرف آن، استفاده از مدل‌های کیسه‌ای آن است. شما می‌توانید دمنوش گزنه را حداقل دو بار در روز - یا بیشتر در هر موقعی که می‌خواهید- بخورید.

در این جا می‌خواهیم دلایل بیشتری در خصوص مصرف گزنه ارائه دهیم:

متخصص بهداشت و تغذیه در این خصوص می‌گوید: برگ‌های گزنه بسیار مفید است. آن‌ها دارای فوایدی بسیاری هستند که بدن و خون شما را پاکسازی می‌کنند و سموم بدن شما را دفع می‌کنند و شفافیت پوست شما را تسهیل می‌سازد.

۲- دمنوش گزنه برای افرادی که با مشکل احتباس آب روبرو هستند، بسیار خوب است.

۳- دمنوش گزنه به تعادل سدیم اضافی در بدن کمک می‌کند.

۴- دمنوش گزنه برای تقویت متابولیسم و ایمنی بدن عالی است.

۵- بنا بر اعلام دکتر «روپالی دتا» مشاور تغذیه در هند، دمنوش گزنه که با دم کردن برگ‌های گزنه در آب داغ تهیه می‌شود، ماده‌ای عالی برای آرام کردن دردهای مفاصل و گرفتگی‌های قاعدگی است.

۶- جدای از تمیز سازی پوست، مصرف منظم دمنوش گزنه به کاهش پف‌های دور چشم کمک می‌کند.

۷- دکتر دتا، مشاور تغذیه می‌گوید برگ‌های گزنه دارای خواض ضد التهابی است که همین امر آن را گزینه‌ای مناسب برای واکنش‌های آلرژیک می‌کند.

۸- از برگ‌های گزنه به عنوان دارویی برای تقویت سیستم گردش خون استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha