افزایش نسبی دمای استان تهران تا چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۲۱ شهریورماه) در هوای پایتخت پیش‌بینی می شود.

افزایش نسبی دمای تهران تا چهارشنبه/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت

سلامت نیوز:افزایش نسبی دمای استان تهران تا چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۲۱ شهریورماه) در هوای پایتخت پیش‌بینی می شود.


به  گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا چهارشنبه (۲۱ تا ۲۴ شهریورماه) در بخش‌های غربی و جنوبی استان، گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تا چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) روند تدریجی افزایش نسبی دما مورد انتظار است.
براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۲۱ شهریورماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.


در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد.


کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه (۲۱ شهریورماه) همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.


با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۲ شهریورماه) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، بااین حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.


با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی دوشنبه (۲۲ شهریورماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول   قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون»  با میانگین ۸۱ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha