عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران با ایثارگری، از جان خود در دوران کرونایی گذشتند تا مردم سالم بمانند.

پرستاران برای سلامت مردم در ایام کرونا از جان خود گذشتند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران با ایثارگری، از جان خود در دوران کرونایی گذشتند تا مردم سالم بمانند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سادات سید باقر مداح افزود: پرستاران مثل همیشه در ایام کرونا نیز از جان و رفاه خود گذشتند تا مردم سالم بمانند، البته مطالباتی هم دارند که گر چه جنبه مادی هم دارد اما برجسته کردن این خواسته ها در مقابل ایثار آنان درست نیست. مسئولان باید زمینه شناخت بیشتر مردم از پرستاران و نقش آفرینی آنان در پیشگیری داشته باشند.


به گزارش سازمان نظام پرستاری،وی اظهار داشت:پرستاری حرفه ای است که سلامت افراد جامعه و بهبودی بیماران را تضمین می کند. بنابراین نیاز است پرستاران، به عنوان افراد حرفه ای وارد عرصه جامعه شده و مسیر دستیابی به هدف اعتلای سلامت جامعه هموار شود.


مادر پرستاری ایران گفت: برخی افراد درخواست ها و مطالبات مادی پرستاران را برجسته می کنند در صورتی که پرستاران برای خدمت رسانی به بیماران از جان و خانواده خود نیز گذشته اند؛ با توجه به این موضوع اگر بخواهیم مادیات را در کنار ایثار و از خود گذشتگی پرستاران پر رنگ جلوه دهیم اشتباه است. 


وی ادامه داد: وقتی پرستاری برای خدمت به بیمار مدت طولانی خانواده اش را نمی بیند و از تمام دلبستگی های خود می گذرد پس در برابر این همه ایثار نباید تنها دغدغه این عزیزان را مطالبه اقتصادی دانست. 


مادر پرستاری ایران گفت: پرستاران مشکلاتی از جمله نبود تعرفه خدمات، افزایش اضافه کاری، کمبود نیرو و نبود عدالت در پرداختی ها را دارند. اما نمی توان گفت اینها تمام دغدغه و مطالبات پرستاران است، بلکه مهمترین اولویت پرستاران شناخت حرفه پرستاری در سطح جامعه است. 


مداح افزود: فعالیت پرستاران در جامعه باید ریشه یابی شود تا مردم حرفه پرستاری را فقط محدود به بیمارستان ها ندانند. در این خصوص به تبلیغ گسترده برای شناخت این حرفه، خدمات و ارزش های شغل پرستاری در بطن جامعه نیاز است. 


وی ادامه داد: پرستاران اکنون در بحران کرونا با عشق و سختی های زیادی مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند تا جامعه بار دیگر شاهد سلامت و شادابی باشد. بنابراین انتظار می‌ رود مسئولان اقداماتی در برابر شناخت حرفه پرستاری در سطح جامعه انجام دهند. 


مادر پرستاری ایران افزود: افزایش دانش جامعه در برابر حرفه پرستاری باعث می شود مردم مهارت و پیشگیری از بیماری را آموزش ببینند و در هنگام بروز بیماری رعایت کنند. بنابراین پرداختن به موضوع شناخت شغل پرستاری در جامعه باعث کاهش ورودی بیمارستان ها از بیمار و افزایش سلامت جامعه می شود. 


وی درباره پیشگیری از بیماری کووید۱۹ گفت: لازم است بسیج جامعه پرستاری و هیئت مدیره های نظام پرستاری هماهنگ شده و گروه آموزشی پرستاران را تشکیل دهند. این گروه آموزشی می تواند آموزش های نظری و عملی در مدارس، خانه سالمندان، پارک ها، منازل و سطح جامعه داشته باشند. ارائه آموزش های پیشگیرانه باعث افزایش دانش عمومی در مقابله با بیماری کرونا است. 


عضو شورای عالی نظام پرستاری درباره مهاجرت پرستاران گفت: با اینکه معتقد هستم همانطور که در قرآن بیان شده سراسر جهان سرزمین همه‌ مردم است و انسان ها می توانند در این سرزمین مهاجرت کنند، اما اگر جاذبه و انگیزه در وطن هر انسانی باشد هیچ وقت مهاجرت نمی کنند. 


مهاجرت پرستاران افزایش یافته است
مداح افزود: متاسفانه مهاجرت پرستاران افزایش یافته است. خروج یک پرستار مساوی با رفتن نیروی متخصص است و اگر این روند افزایش بیشتری پیدا کند در آینده نزدیک شاهد کاهش نیروی متخصص در کشور خواهیم بود. نیاز است مسئولان افزایش جاذبه شغلی و توجه به حرفه پرستاری را جزو اولویت های اول قرار دهند تا شاهد مهاجرت پرستاران به دلیل نبود امنیت شغلی، بی توجهی به مطالبات و بی عدالتی در پرداختی های آنان نباشیم.


مادر پرستاری ایران تصریح کرد: در همه بحران ها از جنگ گرفته تا بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله پرستاران جزو اولین گروه هایی هستند که برای ایثار و خدمت کردن پیشقدم می شوند. حرفه پرستاری، با جان و دل خدمت کردن است و پرستاران در بحران کرونا بیشتر از گذشته خود را ثابت کرده اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha