مطالعات نشان می دهد بیش از ۳۵۶ هزار مرگ در سال ۲۰۱۹ ناشی از گرما بوده است و انتظار می رود با افزایش دما در سراسر جهان، این تعداد افزایش یابد.

ضرورت کاهش روند گرمایش زمین برای پیشگیری از مرگ های ناگهانی

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد بیش از ۳۵۶ هزار مرگ در سال ۲۰۱۹ ناشی از گرما بوده است و انتظار می رود با افزایش دما در سراسر جهان، این تعداد افزایش یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، به گفته محققان، تلاش‌های فوری و جهانی برای کاهش تغییرات آب و هوایی و افزایش تاب آوری در برابر گرمای شدید برای محدود کردن گرمایش اضافی می‌تواند به نجات جان افراد کمک کند.


به گزارش زی نیوز،گرمای شدید یک پدیده شایع در سراسر جهان است و انتظار می‌رود مرگ و میر و بیماری‌های ناشی از گرما نیز افزایش یابد.
محققان تاکید دارند کاهش اثرات گرمایش شدید زمین بر سلامتی یک اولویت فوری است و باید شامل تغییرات فوری در زیرساخت‌ها، محیط شهری و رفتارهای فردی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از گرما باشد.


«کریستی ابی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «برای مقابله با گرمای شدید دو رویکرد استراتژیک لازم است. یکی کاهش تغییرات اقلیمی به منظور کاهش انتشار کربن و تغییر گرم شدن بیشتر کره زمین است. مورد دیگر شناسایی اقدامات پیشگیرانه و واکنشی مؤثر و به موقع است.»


وی افزود: «عدم موفقیت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و توسعه و بکارگیری برنامه‌های اقدام حرارتی به این معنی است که آینده بسیار متفاوتی در انتظار بسیاری از مردم و جوامع در سراسر جهان است.»


به گفته محققان، بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از گرما با کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش مواجهه با گرمای شدید قابل پیشگیری است.


هنگامی که فردی در معرض فشار شدید حرارتی قرار می‌گیرد، توانایی بدن برای تنظیم دمای داخلی خود را تحت فشار قرار داده و منجر به گرمازدگی می‌شود.

علاوه بر این، واکنش‌های تنظیم حرارتی فیزیولوژیکی که در محافظت از دمای بدن نقش دارند، انواع دیگری از فشار فیزیولوژیکی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند منجر به حوادث قلبی تنفسی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha