برای استخدام پرستار سالمند در منزل باید چه نکاتی را رعایت کرد تا یک انتخاب بدون نقص و درستی داشته باشید و معایب و مزایا پرستار سالمند و خانه سالمند را شرح داده ایم

نکات کلیدی برای استخدام پرستار سالمند در منزل

سلامت نیوز:برای استخدام پرستار سالمند در منزل باید چه نکاتی را رعایت کرد تا یک انتخاب بدون نقص و درستی داشته باشید و معایب و مزایا پرستار سالمند و خانه سالمند را شرح داده ایم.

معمولاً سالمندان با بالا رفتن سن قادر به زندگی به صورت تنهایی نیستند و لازم است کسی در امور روزمره زندگی و یادآوری مصرف قرص و تهیه غذای منزل به آن ها کمک کند. امروزه بسیاری از خانواده ها به دلیل مشغله زیاد و عدم داشتن زمانی کافی برای مراقبت از سالمند از پرستار سالمند در خانه کمک می گیرند. فردی جهت رسیدگی به نیازهای سالمند و انجام کارها مختلف برای آرامش او که در کنار رسیدگی به امور روزمره باید دانش کافی برای این امر را نیز داشته باشد. این فرد باید بتواند ضمن کمک کردن به فرد سالمند، مراقبت های پزشکی لازم را برای حفظ سلامت سالمند انجام دهد و به طول کلی تمام مراقبت های لازم را انجام دهد. اما چطور یک پرستار سالمند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه معیارهایی در زمان استخدام پرستار سالمند اهمیت دارد. در ادامه می توانید با نکاتی مهم در مورد استخدام پرستار سالمند آشنا شوید.

چرا برخی سالمندان به پرستار نیاز دارند؟

بسیاری از سالمندان بالای 60 سال به دلیل ابتلا به برخی از بیماری ها و همچنین عدم توانایی در انجام کارهای روزمره نیاز به فردی دارند تا از آن ها مراقبت کند. این افراد گاهی به دلیل ابتلا به بیماری قادر به بلند شدن از جای خود نیستند و یا به دردها و مشکلاتی مبتلا هستند که نمی توانند به امور روزمره خود رسیدگی کنند. در این شرایط معمولاً اعضای خانواده یا پرستار وظیفه مراقبت از سالمند را بر عهده می گیرند و به او کمک می کنند تا زندگی راحت تری داشته باشد. اما به حال باید قبول کرد که مراقبت از سالمند کار ساده ای نیست و گاهی اوقات نیاز به دانش و قدرتی بیشتر از یک فرد معمولی دارد. از همین رو در اکثر مواقع  اعضای خانواده فردی را به عنوان پرستار سالمند استخدام می کنند و از او درخواست می کنند تا به کلیه امور مربوط به فرد سالمند رسیدگی نماید.

پرستار سالمند در منزل باید تخصص کافی در مراقبت از سالمند را داشته باشد و وظایف نگهداری از سالمند به نحو احسن انجام شود و شرکت نگهداری از سالمند می تواند به شما کمک کند تا یک مورد خوب را پیدا کنید.

ویژگی های پرستار سالمند 

در نظر گرفتن برخی نکات در زمان استخدام پرستار سالمند به شما کمک می کند تا فرد مناسب تری را انتخاب نمایید. در ادامه به مهم ترین ویژگی هایی که باید در زمان استخدام به آن ها توجه شود، اشاره شده است.

پرستار سالمند باید دانش کافی داشته باشد

اولین و مهم ترین فاکتور برای استخدام فردی که قرار است مراقبت از سالمند را بر عهده بگیرد اهمیت دارد، دانش و درجه علمی پرستار است. بهتر است در اولین مصاحبه حتماً سابقه کاری، دانش و مدرک دانشگاهی فرد را بررسی کنید. یک پرستار سالمند باید دانش کافی برای مراقبت از سالمندان را داشته باشد و بتواند در صورت بروز مشکلات نیازهای اولیه او را فراهم کند. آشنایی به داروها، مدیریت وضعیت بهداشتی و آشنایی به کمک های اولیه مهم ترین چیزی است که یک پرستار سالمند باید از آن بهره مند باشد.

پرستار سالمند باید فرد قابل اطمینانی باشد

معتبر بودن فردی که به عنوان پرستار سالمند انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارد. فردی که کار پرستاری را به خوبی می داند و در این امر شناخته شده است، مسلماً عملکرد بهتری نسبت به یک فرد ناشناس خواهد داشت. بهتر است در مورد سابقه فرد، شرایط و حتی گواهینامه ها و مدارکی پرستار تحقیق کنید. این کار موجب می شود تا به جای پرستار افراد سودجو و کلاهبردار را استخدام نکنید و این موضوع منجر به بروز خطراتی برای سلامت سالمند شما نشود. برای اینکه مطمئن شوید فرد مناسبی را به عنوان پرستار انتخاب می کنید، بهتر است از طریق شرکت های معتبر اقدام به استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند نمایید.

با میزان مبلغ قراردادی که شما در نظر دارید، موافقت کند

معمولاً یک پرستار برای مراقبت از سالمند بر اساس میزان کار و ساعات کاری هزینه دریافت می کند. حال شما باید پرستاری را انتخاب کنید که با بودجه شما و شرایطی که دارید، موافقت کند. در بسیاری از مواقع سابقه کاری و درجه پرستار روی هزینه دریافتی او مؤثر است. از همین رو بهتر است با بررسی تمام این شرایط کلیه وظایف و مسئولیت ها را مشخص کنید و هزینه را هم در قرارداد قید کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

فرد مسئولیت پذیری را برای پرستاری انتخاب کنید

پرستار سالمند در منزل باید فردی مسئولیت پذیر باشد و بتواند به تمام امور و وظایفی که برایش تعیین شده است، رسیدگی کند. بهتر است برای این امر حتماً لیستی از کارهای مربوط را مشخص کنید و به پرستار سالمند یادآوری کنید که هر روز باید چه مسئولیت هایی را انجام دهد.

انتخاب بهترین پرستار سالمند

به خلق و خوی پرستار دقت کنید

فردی که وظیفه مراقبت از سالمند را بر عهده می گیرد، باید رفتار درستی داشته باشد و با سالمند با مهربانی و آرامش رفتار کند. در نظر گرفتن اخلاق، ادب و رفتار پرستار مسئله مهمی است که باید طی چند جلسه مد نظر قرار دهید. 

پرستار سالمند باید فرد صبوری باشد

صبر مهم ترین ویژگی است که یک پرستار برای مراقبت از سالمند باید داشته باشد. از آن جایی که سالمندان از نظر ذهنی و جسمی کمی کند هستند، بنابراین باید با صبوری با آن ها برخورد کرد و نیازهای آن ها را برطرف نمود. مسلماً فردی که این ویژگی را نداشته باشد، خیلی زود از پرستاری منصرف خواهد شد.

وظایف پرستار در منزل

  • تزریق داروهای تجویز شده به صورت مرتب به سالمند
  • یادآوری مصرف قرص و داروها توسط سالمند به صورت روزانه
  • پانسمان زخم های سالمند
  • انجام مراقبت های بهداشتی سالمند همانند دستشویی و حمام
  • فراهم کردن فضایی آرام بخش برای فرد سالمند
  • ارزیابی وضعیت سالمند و علائم حیاتی
  • انجام هماهنگی های لازم برای ویزیت دکتر و فیزیوتراپ
  • تامین تغذیه مناسب و پذیرایی از سالمند
  • رسیدگی به بهداشت شخصی سالمند مثل کوتاه کردن ناخن ها، کوتاه کردن مو و ...
  • بررسی قند، فشار خون و شرایط سلامت سالمند به صورت مرتب

خانه سالمندان یا پرستار سالمند

خانه سالمندان نیز یکی دیگر از روش های مراقبت از سالمندان است. در این مکان نیز پرستارانی هستند که از سالمند شما مراقبت می کنند. اما باید بدانید که در صورت فرستادن سالمند به یک خانه سالمندان خصوصی هزینه نگهداری سالمند معمولا بیشتر از استخدام پرستار است . به علاوه بسیاری از سالمندان دوست دارند به صورت مستقل و در خانه خودشان زندگی کنند. از همین رو برای کاهش هزینه و حفظ آرامش سالمند بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا از پرستار سالمند استفاده کنند.

مزایا و معایب خانه سالمندان

فرستادن سالمند به خانه سالمندان معمولا برای اکثر سالمندان حس و حال خوبی ندارد. هر چند که در خانه سالمندان به خوبی به سالمندان رسیدگی می شود، اما معمولا این مکان برای افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی زیاد و مراقبت های 24 ساعته دارند، مکان مناسبی است. اما در صورت امکان بهتر است فرد در خانه بماند و با کمک پرستار به کارهای خود رسیدگی کند.

مزایای خانه سالمندان

  • تامین امنیت جانی سالمند
  • معاشرت بیشتر سالمند با هم سن و سال ها
  • معایب خانه سالمندان
  • دوری از خانواده و دلتنگی
  • یکنواخت شدن شرایط سالمند
  • احتمال ابتلا به افسردگی
  • افزایش ترس از مرگ

مزایا و معایب استخدام پرستار چیست؟

پرستار سالمند در منزل  به او کمک می کند تا کلیه امور روزمره زندگی را راحت تر انجام دهد. از طرف دیگر یک پرستار مراقب وضعیت سلامت و بهداشت سالمند است و  کلیه نیازهای اساسی او را فراهم می کند. 

مزایای استخدام پرستار

  • فرد استقلال بیشتری دارد
  • هزینه نگهداری معمولا پایین تر است
  • فرد احساس آرامش بیشتری دارد

معایب استخدام پرستار در منزل

ممکن است بسیاری از سالمندان دوست نداشته باشند فردی غریبه در خانه شان حضور پیدا کند و از ان ها مراقبت کند و از همین رو گاهی اوقات استخدام پرستار با مشکل روبرو می شود. از طرف دیگر ماندن سالمند در خانه می تواند او را از اجتماع دور کنید و از همین رو فرد احساس تنهایی بیشتری را تجربه می کند.

سپید گستر : خدمات پرستار در منزل

انتخاب فردی مناسب برای مراقبت از سالمند به سالمند شما نیز کمک می کند تا احساس بهتری را تجربه کند و از طرفی وضعیت سلامت و بهداشت او نیز به خوبی تحت نظر قرار بگیرد. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله ذکر شد می توانید یک پرستار مطمئن و مناسب انتخاب کنید و بدون کوچک ترین مشکلی از اعضای سالمند خانواده تان مراقبت کنید و سایت سپید گستر https://sepidgostar.com چندین سال تجربه در زمینه پرستاری در منزل، پرستار کودک، پرستار سالمند  را دارد و به خوبی از فرد کهن سال، بیمار و کودک شما مراقبت می کند و کافی است که با مشاوران آنها تماس بگیرید که بهترین انتخاب را داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جعفر ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام هزینه نگهداری پرستار سالمند چقدر است ؟
  • توحید ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام پرستار سالمند آلزایمر هم دارید؟
  • جعفر ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام برای استخدام پرستار سالمند که معلول هست چه میزان هزینه در بر می گیرد؟