سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 317657

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است سالانه بیش از ۶۸۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به سرطان سینه جان خود را از دست می‌دهند.

علائم مرگبارترین سرطان در زنان چیست؟

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است سالانه بیش از ۶۸۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به سرطان سینه جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سرطان سینه رایج‌ترین سرطان در بین زنان است و در مجموع ۲۵ درصد از سرطان در میان زنان را تشکیل می‌دهد.


به گزارش اکسپرس،سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان سینه در جهان شناسایی شد. این در حالی است که سالانه ۶۸۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به این سرطان جان خود را از دست می‌دهند.


از این رو، متخصصان همواره تاکید دارند زنان باید به طور مستمر اقدام به معاینه سینه‌های خود از منظر وجود علائم سرطان کنند. یک نفر از هر ۸ زن در طول عمر خود به درجاتی از سرطان سینه مبتلا می‌شود. گرچه احتمال بروز این سرطان در تمامی رده‌های سنی وجود دارد، اما به طور غالب احتمال بروز آن پس از سن ۵۰ سالگی بیشتر است.


رایج‌ترین علائم سرطان سینه وجود برجستگی بر روی سینه است. با این حال، علائم دیگر کلیدی نیز در این باره وجود دارد. زنان ممکن است از درد سینه به همراه خارج شدن خون از نوک سینه نیز رنج ببرند. همچنین ممکن است پوست اطراف سینه دچار فرو رفتگی یا برآمدگی بوده و یا فرد از تغییرات پوستی دیگر گلایه داشته باشد.


مرکز درمان سرطان آمریکا فرورفتگی نوک سینه را یکی از علائم رایج ابتلا به سرطان سینه در زنان معرفی کرده است. با این حال، از آنجا که سرطان‌های سینه دارای انواع مختلفی است، علائم مرتبط با آن نیز می‌تواند به صورت متفاوت خود را نشان دهد.


با این حال، هر تغییر در سینه به معنای ابتلا به سرطان سینه نیست و نباید این موضوع باعث وحشت زنان شود. سرویس بهداشت همگانی انگلیس می‌گوید دلیل بروز سرطان سینه در زنان هنوز نامشخص است، اما برخی عوامل بر روی آن تاثیر گذار است.


سرطان
برای مثال، اگر خویشاوندان نزدیک شما به سرطان سینه یا تخمدان مبتلا شده اند، خطر بروز این سرطان در شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. به مانند بسیاری از سرطان‌های دیگر، داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل به همراه فعالیت و ورزش مستمر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.
تحقیقات نشان داده است شیر دادن زنان به نوزادان خود علاوه بر آنکه باعث تغذیه مناسب و سلامتی نوزاد می‌شود، خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز در این زنان به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha