سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 317697

دویدن یک راه فوق العاده و در دسترس برای رسیدن به تناسب اندام است. ورود به آن آسان است و لزوماً نیاز به سرمایه گذاری مالی عمده ندارد.

آیا دویدن برای کاهش وزن مفید است؟

سلامت نیوز: دویدن یک راه فوق العاده و در دسترس برای رسیدن به تناسب اندام است. ورود به آن آسان است و لزوماً نیاز به سرمایه گذاری مالی عمده ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لایو ساینس، از مزایای دویدن می‌توان به فرصت بیرون رفتن، مقرون به صرفه بودن و استفاده از آن برای کمک به ناامیدی و تمرکز در طول روز است. یکی از شایع‌ترین دلایل، سلامت جسمانی و کاهش وزن است. ورزش برای ذهن و بدن مفید است. دویدن می‌تواند راهی برای مراقبت از سلامتی شما و کاهش وزن همزمان باشد.

انجام انواع ورزش‌ها می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و تمرینات هوازی مانند دویدن با افزایش ضربان قلب و تنفس و افزایش گردش خون به مدیریت وزن کمک می‌کند. حرکت دادن بدن ما و استفاده از انرژی بیشتر از کالری مصرفی ما، یک شروع عالی برای یک سفر کاهش وزن است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بزرگسالان باید بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته انجام دهند. این بدان معناست که حتی ۳۰ دقیقه دویدن پنج بار در هفته می‌تواند به شما در مشاهده نتایج در مدیریت وزن کمک کند. با این حال، نحوه دویدن، همراه با عوامل دیگر، می‌تواند در میزان کالری سوزی شما نقش داشته باشد.

نحوه دویدن نیز می‌تواند بر میزان کاهش وزن شما در طول زمان تأثیر بگذارد. امتحان سبک‌ها یا تکنیک‌های مختلف دویدن می‌تواند به شما کمک کند تا تمرینات خود را به حداکثر برسانید و بدن خود را برای بهبود به چالش بکشید.

آیا فقط دویدن می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

در حالی که دویدن منظم یک شروع عالی است، تنها استفاده از دویدن برای رسیدن به کمبود کالری باعث ایجاد فشار غیر ضروری بر بدن شما و افزایش احتمال آسیب می‌شود.

مدیریت وزن عمدتاً مربوط به تعادل انرژی است، بنابراین برای کاهش وزن ما باید کالری کمتری از آنچه که از طریق متابولیسم و فعالیت بدنی در حال استراحت مصرف می‌کنیم، بخوریم. به عبارت دیگر، میزان کالری دریافتی ما برای کاهش وزن باید کاهش یابد.

متخصصان همچنین پیشنهاد می‌کنند که پیگیری رژیم غذایی و ورزش، تغذیه دقیق، کاهش قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، متعادل سازی باکتری‌های روده و خواب خوب نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.  کسانی که به دنبال ایجاد تغییرات سالم در زندگی خود هستند می‌توانند با ایجاد تغییرات کوچک شروع کنند NHS پیشنهاد می‌کند از نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های شیرین اجتناب کنید، به سراغ غذاهای سالم بروید و سعی کنید یک پیاده روی اضافی را در روز خود جا دهید.

دویدن منظم می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

    به ساختن استخوان‌های قوی کمک می‌کند
    به مرور زمان ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند
    آمادگی قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد
    برای کاهش وزن کالری و چربی می‌سوزاند
    می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند
    می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد
    سطح استرس را کاهش می‌دهد
    با کاهش علائم اضطراب و افسردگی، سلامت روان را بهبود می‌بخشد
    الگوها و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد
    اگر بخشی از یک زوج یا گروه باشد، زمان اجتماعی را اضافه می‌کند
    فعالیتی در دسترس برای طیف وسیعی از توانایی‌ها و انواع فیزیکی است
    مقرون به صرفه است

 ترجمه از شفقنا زندگی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha