شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3177

دانشمندان بین المللی اعلام کردند درمان موثرجدیدی را برای مبتلایان به پوکی استخوان کشف کرده اند.ابتلا به پوکی استخوان باعث می شود که استخوان فرد شکننده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی ِ بیماری پوکی استخوان سلامت و کیفیت زندگی بسیاری ازسالمندان جهان را با خطرروبرو کرده است.ازجمله دربریتانیا نیمی اززنان و 20 درصد ازمردان سالمند بخاطرابتلا به پوکی استخوان دچارشکستگی استخوان می شوند.
پزشکان و محققان از27 کشورجهان این درمان جدید را برای مدت 3 سال به آزمایش گذاشتند که نتیجه آن درمجله پزشکی نیوانگلند منتشرشده است .
دراین آزمایش که ازسوی دانشگاه کالیفرنیا هماهنگ شده است بیش ازهفت هزار وپانصد زن بالای 65 سال شرکت داشته اند.به نیمی ازآنان دارویی تزریقی به نام زولدرونیک اسید و به نیمی دیگردارونما داده شد.
یافته های این آزمایش حاکی است که این درمان تزریقی خطرشکستگی لگن خاصره را تا 40 درصد و شکستگی درستون فقرات را تا 70 درصد کاهش می دهد.تولید کنندگان این دارو امیدوارند مقامات اروپا درطی سال جاری میلادی مجوزتوزیع زولدرونیک اسیدکه نام تجاری آن آکلاستا است را صادر کنند.
این دارو فقط یکباردرسال باید تزریق شود وتزریق آن نیز15 دقیقه طول می کشد.با اینکه بسیاری براین باورند که پوکی استخوان یکی ازبیماری های دوران سالمندی است ِ اما گفته می شود که ابتلا به آن دردوران نوجوانی آغازمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha