ادویه ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین، املاح و فیبر به غذا اضافه می کنند، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که عوامل تخریب کننده سلول ها یعنی رادیکال های آزاد را خنثی کرده و سطح سلامتی را ارتقا می بخشند.

ادویه‌هایی با بیشترین میزان ویتامین و آنتی اکسیدان

سلامت نیوز: ادویه ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین، املاح و فیبر به غذا اضافه می کنند، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که عوامل تخریب کننده سلول ها یعنی رادیکال های آزاد را خنثی کرده و سطح سلامتی را ارتقا می بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، مفیدترین ادویه ها و گیاهان معطری که همه ما باید آنها را در رژیم غذایی خود مصرف کنیم، از این قرارند:

زردچوبه: زردچوبه خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد سرطان و ضد قارچ دارد. در طب سنتی چین زردچوبه درمان همه چیز بوده است؛ از دیابت گرفته تا آلرژی، آرتریت و آلزایمر. ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین است و یک ترکیب آنتی اکسیدانی محسوب می شود که باعث کاهش التهاب می گردد. همچنین نشان داده شده است که کورکومین منجر به کاهش رشد سولل های سرطانی می گردد. ترکیبات ضد التهابی زردچوبه مانع بروز تورم و درد می گردد و از بروز علائم آلزایمر جلوگیری می کند.

فلفل: حاوی کپسایسین است و سابقه طولانی تری در استفاده های دارویی در هند و چین دارد. فلفل منبع فوق العاده آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود و در برابر آسیب سلولی که اغلب نشانه آشکار پیری زوردس است، محافظت ایجاد می کند.

زنجبیل: در طب سنتی چین علاوه بر زردچوبه، از زنجبیل نیز برای مبارزه با التهاب، درد، تسکین درد عضلات و درمان خستگی استفاده می شده است. ترکیبات موجود در زنجبیل مانند داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن برای درمان آرتریت عمل می کند. زنجبیل علاوه بر این ادویه مفیدی برای گلودرد، سرماخوردگی، و ... محسوب می شود. حتی شما می توانید زنجبیل را به طور مستقیم روی مفصل دردناک از طریق کمپرس قرار دهید.

دارچین: کاهنده قند خون است و مصرف آن به افراد مبتلا به دیابت بسیار توصیه می شود. دارچین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که احتمال آسیب سلولی و بیماری های مزمن را به حداقل می رساند. نشان داده شده است که برای محافظت در برابر بیماری های قلبی، دارچین یک گزینه بسیار مفید است.

میخک: یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود و به عنوان یک ضد قارچ قدرتمند عمل می کند.

رزماری: حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و منجر به حذف رادیکال های آزاد مرتبط با التهاب مزمن می شود. رزماری حاوی فلاونوئیدها است و ثابت شده که مانع رشد سلول های سرطانی پانکراس و جلوگیری از بواسیر می شود.

منبع: readersdigest


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha