چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 317748

رییس سازمان غذا و دارو با تکذیب خبرهای بی‌اساس مبنی بر پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییر سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

تکذیب پیش‌ فروش واکسن‌های داخلی

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو با تکذیب خبرهای بی‌اساس مبنی بر پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییر سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

به گزارش سلامت نیوز از وبدا، حمدرضا شانه‌ساز در خصوص دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن گفت: با دستور ویژه رییس جمهور برای تامین واکسن، چندین جلسه کمیته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئیس جمهور برای تامین واکسن با حضور رییس بانک مرکزی،  وزارت خارجه، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس جمعیت هلال احمر با بخش هایی که می‌توانند امر واردات و واکسیناسیون را تسهیل کنند، تشکیل و موجب شد تا واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهمترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات رفع موانع در این جلسات است.

 شانه‌ساز با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.

شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا برای تامین واکسن در هر دو محور واردات و تولید ورود کرده بود و  هیچ فرصتی را برای تامین هر چه سریعتر واکسن از دست نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha