رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حدود ۴۰ درصد شهروندان ایرانی دز اول واکسن کرونا را تزریق و حدود ۱۸ درصد هم دزهای اول و دوم را دریافت کردند.

حدود ۴۰ درصد ایرانی ها دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حدود ۴۰ درصد شهروندان ایرانی دز اول واکسن کرونا را تزریق و حدود ۱۸ درصد هم دزهای اول و دوم را دریافت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا خانکه روز چهارشنبه در وبینار آسیب شناسی ساختار مقابله با کووید ۱۹ با بیان اینکه در حال حاضر سرعت واکسیناسیون در کشور بسیار بالا است، افزود: از مرداد ماه امسال واکسیناسیون سرعت بسیار بالایی گرفته است و دولت با تمام توان در تلاش برای رسیدن به دستاورد خوبی در این زمینه است.

وی ادامه داد: برخی کشورها مانند امارات تا ۹۰ درصد جمعیت خود را یک دز واکسن  تزریق کرده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: ۴۲ درصد جمعیت دنیا واکسن کرونا را دریافت کردند و روزانه ۳۳ میلیون واکسن زده می شود و ۱.۹ درصد کشورهای فقیر یک دز واکسن را دریافت کردند.

خانکه اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۰۵ میلیون در دنیا مبتلا به کرونا شدند و حدود پنج میلیون نفر براثر این بیماری فوت کردند و در ایران هم بیش از ۵ میلیون نفر مبتلا به این بیماری شدند و حدود ۱۱۴ هزار نفر براثر این بیماری فوت کردند.

وی با یادآوری اینکه خیز پنجم کرونا در دنیا شروع شده است، گفت: خیز پنجم در ایران که خیز بسیار سهمگین بوده در حال عبور است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یادآور شد: بسیاری از هموطنان در این خیز آسیب دیده اند البته باید در این زمینه مراقبت با قوت ادامه یابد تا  صدمات در این زمینه کم شود.

خانکه ادامه اد: مرگ و میر در ایران در این خیز  نسبت به خیزهای قبلی کاهش یافته است و تعداد فوت شدگان به ازای ۱۰۰ نفر کاهش یافت، این درحالی است که پیش از این  میزان مرگ و میر به ازای هر 100 نفر، هشت نفر بوده که این رقم به ۲ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: اقداماتی مانند انجام تست های تشخیصی بیماری کرونا در روزهای اخیر افزایش یافته است که این موضوع برای بیماربابی به موقع بسیار مناسب است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha