سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماری کرونا در تهران، بروز، منتشر و جابجا می شود و به همین دلیل این کلان شهر باید مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق بتوان از انتشار و جابجایی ویروس جلوگیری و در نهایت بیماری را کنترل کرد.

بیش از ۶۰ درصد ویروس کرونا در تهران منتشر می‌شود

سلامت نیوز:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماری کرونا در تهران، بروز، منتشر و جابجا می شود و به همین دلیل این کلان شهر باید مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق بتوان از انتشار و جابجایی ویروس جلوگیری و در نهایت بیماری را کنترل کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر حسین قناعتی به روند افزایش بیماری کرونا در ماه های اخیر در پایتخت اشاره کرد و اظهارداشت: تهران به مرکز گسترش کرونا در کشور تبدیل شده است و اگر شیوع این بیماری در این کلان شهر کنترل شود در حد قابل قبولی می توان بیماری را مهار کرد.


وی اولویت اصلی این دانشگاه را افزایش سرعت تزریق واکسن به همه واجدین شرایط ساکن در جنوب شهر تهران اعلام کرد و یادآور شد: همه توان این دانشگاه باید در این مسیر قرار گیرد تا حداکثر در یک ماه آینده، ساکنین جنوب شهر تهران دز اول واکسن خود را دریافت کرده باشند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، تراکم جمعیت بالا در این منطقه و تردد بسیار ساکنین را از مهم ترین دلایل این اقدام عنوان کرد و یادآور شد: تراکم جمعیت  در جنوب شهر تهران بالاتر از مناطق شمالی است و در برخی خانه های با متراژ بسیار پایین تا هشت نفر زندگی می کنند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این مناطق شود.  


قناعتی تاکید کرد: باتوجه به وجود برخی مراکز اقتصادی مانند بازار بزرگ تهران در این منطقه،   افزایش زیاد تردد در این منطقه را شاهد هستیم و این موضوع نشان می دهد که واکسینه شدن مردم ساکن در جنوب شهر تهران باید در اولویت قرار گیرد.


وی، تامین واکسن و توسعه مراکز واکسیناسیون را شرط اصلی این اقدام اعلام کرد و گفت: واکسن مورد نیاز تامین شده و تلاش می کنیم که مراکز واکسیناسیون در این مناطق افزایش یابد.


براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز رسید.


 احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد: طبق هماهنگی های انجام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج سرعت تزریق واکسن کرونا تا سه برابر افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha