کاهش دمای استان تهران وافزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت امروز (27 شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌های غربی و جنوبی استان تا فردا (۲۸ شهریورماه) در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کاهش دمای تهران/ افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت

سلامت نیوز:کاهش دمای استان تهران وافزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت امروز (27 شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌های غربی و جنوبی استان تا فردا (۲۸ شهریورماه) در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز (۲۷ شهریورماه) کاهش نسبی دما مورد انتظار است.پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۲۷ شهریورماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.


حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر می‌شود.


افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.


با افزایش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۸ شهریورماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.


کاهش تدریجی تندی باد در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد، علاوه براین در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.


شایان ذکر است با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.


 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۸ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha