پزشکان آمریکایی در یک بررسی مشاهده کردند: عفونتهای شدید در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

ارتباط عفونت های شدید دوران نوزادی با خطر اوتیسم

سلامت نیوز:پزشکان آمریکایی در یک بررسی مشاهده کردند: عفونتهای شدید در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: به نظر می رسد عفونت های شدید و جدی در دوران نوزادی می تواند خطر بروز اختلال اوتیسم را در پسران افزایش دهد.


به گفته محققان عفونت هایی که ممکن است خطر ابتلا به اختلال اوتیسم را در کودکان افزایش دهد، شامل آنفلوآنزا، عفونت های شدید پوستی، عفونت های قارچی ریه ها، مسمومیت غذایی ناشی از باکتری، سیاه سرفه و بیماری دست، پا و دهان است.


آمارها نشان داد: از بیش از ۳.۶ میلیون کودک که در این بررسی شرکت کرده بودند، نزدیک به ۲۳ هزار کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم شناسایی شدند که تقریبا ۴۴۰۰ نفر آنان دختر و ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر پسر بوده اند.


به گفته پزشکان آمریکایی در بین کودکان پسر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم که بین ۱۸ ماهه تا چهار ساله بوده اند، ابتلا به عفونت های شدید بیشتر شایع بوده که نیاز به بستری شدن داشته اند.


در حالیکه این مطالعه ثابت نمی کند که این بیماری ها باعث اختلال اوتیسم می شوند، محققان می گویند یافته های آنان بر اساس مطالعات قبلی تایید می کند که عفونت های شدید و تاثیرات آن بر سیستم ایمنی کودکان، خطر ابتلا به بیماری های عصبی را افزایش می دهد.


به گزارش  یونایتدپرس، به گفته متخصصان، بسیاری از این عفونت ها با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند و نتایج بدست آمده نشان می دهد که والدین باید فرزندان خود را واکسینه کنند تا از ابتلا به عفونت های جدی که احتمال ابتلا به اوتیسم را افزایش می دهد، جلوگیری نمایند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha