شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 317867

اگر قند خون برای مدتی بالا بماند، به ویژه در بیمارانی که دیابت تازه تشخیص داده شده‌اند یا کسانی که هنوز نمی‌دانند هنوز به آن مبتلا هستند، ممکن است تاری دید یا کاهش وزن بدون دلیل وجود داشته باشد.

۴ راه برای کاهش سریع و ایمن قند خون

سلامت نیوز: اگر قند خون برای مدتی بالا بماند، به ویژه در بیمارانی که دیابت تازه تشخیص داده شده‌اند یا کسانی که هنوز نمی‌دانند هنوز به آن مبتلا هستند، ممکن است تاری دید یا کاهش وزن بدون دلیل وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اگر گلوکومتر ندارید (یک دستگاه اندازه گیری فشرده که قند خون را در یک قطره خون آزمایش می‌کند)، برخی علائم فیزیکی وجود دارد که نشان دهنده قند خون بالا است. معمولاً اگر قند خون بسیار بالا باشد، کلیه سعی می‌کند تمام آن قند را از بین ببرد و برای از بین بردن تمام آن قند، ما برای دفع چیزها به آب نیاز داریم. این باعث افزایش ادرار می‌شود. همچنین ممکن است احساس تشنگی کنید زیرا بدن شما در اثر از دست دادن مایعات کم آب می‌شود. گاهی ممکن است که احساس سرگیجه کنید یا گاهی احساس می‌کنید دستانتان گزگز شده است و این زمانی است که می دانید قند خون بالا است. متأسفانه، دیابت تقریباً بر تمام اعضای بدن تأثیر می‌گذارد، بنابراین علائم می‌توانند بسیار متفاوت باشند. علائم دیگر می‌تواند خستگی باشد، فقط در واقع نداشتن انرژی مورد انتظار شما در آن زمان و سپس شدیدتر، مواردی مانند تهوع و استفراغ یا حتی درد شکم می‌تواند نشانه‌های هایپرگلیسمی باشد.

به گزارش ام اس ان، اگر قند خون برای مدتی بالا بماند، به ویژه در بیمارانی که دیابت تازه تشخیص داده شده‌اند یا کسانی که هنوز نمی‌دانند هنوز به آن مبتلا هستند، ممکن است تاری دید یا کاهش وزن بدون دلیل وجود داشته باشد. بررسی قند خون به طور منظم بسیار مهم است، زیرا زمانی که بیماران علائم مشابهی را نشان می‌دهند، قند خون در حال حاضر واقعاً بسیار بالا است. اغلب، گلوکز بالا می‌ماند و به بافت‌ها آسیب می‌رساند بدون ایجاد علائم ظاهری.

    انسولین تجویز کنید

اگر یک دوز انسولین را فراموش کرده‌اید یا پمپ شما کار نمی‌کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشکل اساسی را اصلاح کنید. انسولین یک هورمون طبیعی در بدن ما است که به طور معمول توسط لوزالمعده تولید می‌شود و انسولین به عنوان یک شاتل عمل می‌کند و گلوکز را از خون به داخل سلول‌ها منتقل می‌کند تا بتواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، اگر گلوکز خون بالایی دارند، با دادن انسولین به خود، اساساً به تسهیل حرکت گلوکز به داخل سلول‌ها کمک می‌کنند تا سطح گلوکز خون کاهش یابد و سلول‌ها سوخت یا گلوکز بیشتری دریافت کنند.

صرف نظر از نوع دیابت شما، برای اینکه بدن شما در بهترین حالت خود عمل کند، سطح گلوکز خون باید در کنترل باشد. اگر آنها خیلی پایین (وضعیتی که به عنوان هیپوگلیسمی شناخته می‌شود) یا خیلی زیاد (هیپرگلیسمی) شوند و شما بلافاصله به آن رسیدگی نکنید، اثرات می‌تواند مضر باشد. در کوتاه مدت، اگر اجازه دهید قند شما بیش از حد بالا بماند، خطر بدتر شدن آن و تبدیل شدن به چیزی جدی مانند کتواسیدوز دیابتی یا سندرم هیپراسمولار هیپرگلیسمیک وجود دارد-هر دو می‌توانند شما را در بیمارستان بستری کنند.

    داروهای دیابت از دست رفته را مصرف کنید

به طور معمول، داروهای دیابت باید به صورت روزانه یا به صورت برنامه ریزی شده مصرف شوند. (انسولین از این نظر متفاوت است که می‌توانید دوزها را تعیین کنید و همچنین در پاسخ به قند خون بالا از آن استفاده کنید.) اگر مصرف دارو را فراموش کرده‌اید، قند خون شما به طور مطلق افزایش می‌یابد، و سپس اگر دوباره مصرف کنید، قندها مطمئناً کاهش خواهند یافت. فقط به خاطر داشته باشید که داروها (مانند متفورمین) به سرعت انسولین عمل نمی‌کنند، به خصوص اگر مدتی از آخرین دوز شما گذشته باشد یا آنطور که باید آن را مصرف نکرده‌اید.

    آب بنوشید

در حالی که انسولین ویا داروهای خود را به درستی دریافت می‌کنید، باید بر هیدراتاسیون نیز تمرکز کنید. به این دلیل که کم آبی یکی از اجزای کلیدی کتواسیدوز دیابتی است. وقتی قند خون شما بالا است، بدن شما به شدت در تلاش است تا [قند اضافی] را از بین ببرد و بنابراین کاری که می‌کند این است که آن را به ادرار شما و همراه آن مقدار زیادی آب می‌ریزد زیرا سعی می‌کند آن را دفع کند. بنابراین افرادی که قند خون بالایی دارند به طور کلی همیشه کم آب هستند و نوشیدن آب زیاد در واقع به شما کمک می‌کند تا سیستم را شستشو دهید و همچنین به رقیق شدن میزان گلوکز خون در خون کمک می‌کند.”

    قدم زدن

اگر انسولین در بدن دارید و حالت تهوع ندارید، سعی کنید قدم بزنید. هر نوع ورزش هوازی می‌تواند به طور کامل به گلوکز خون شما کمک کند. مطالعات متعددی انجام شده است که نشان می‌دهد پیاده روی شدید و متوسط برای حدود ۲۰ دقیقه بعد از غذا می‌تواند گلوکز خون را به راحتی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. روش کار این است که در واقع شما از ماهیچه‌های خود برای سوخت بیشتر استفاده می‌کنید و سوخت آنها گلوکز است. در نتیجه گلوکز کمتری در گردش خون شما باقی می‌ماند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که ورزش تنها در صورت داشتن انسولین در سیستم شما کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha