آیا در مورد ویژگی‌های ایمپلنت دندان و انواع آن چیزی شنیده‌اید؟ آیا عواملی که بر قیمت ایمپلنت تأثیرگذار هستند را می‌شناسید؟ یا این که می‌دانید بهترین و قابل اعتمادترین کلینیک دندانپزشکی ایران کدام کلینیک است؟

قیمت ایمپلنت دندان در کلینیک های دندانپزشکی به چه عواملی بستگی دارد؟

سلامت نیوز: آیا در مورد ویژگی‌های ایمپلنت دندان و انواع آن چیزی شنیده‌اید؟ آیا عواملی که بر قیمت ایمپلنت تأثیرگذار هستند را می‌شناسید؟ یا این که می‌دانید بهترین و قابل اعتمادترین کلینیک دندانپزشکی ایران کدام کلینیک است؟

ما در این مقاله ضمن توضیحاتی کوتاه در مورد ایمپلنت دندان و ویژگی‌های آن، به معرفی انواع ایمپلنت خواهیم پرداخت و عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر قصد ترمیم و زیباسازی دندان‌هایتان را دارید و یا به دنبال افزایش اطلاعات در مورد ایمپلنت دندان هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید. یکی از روش‌های تقریباً جدید، مدرن و پر هزینه از روش‌های دائمی برای جایگزین کردن دندان‌های خارج شده از دهان، ایمپلنت دندان می‌باشد که در انواع مختلف توسط کیلینیک‌های دندان پزشکی ارائه می‌شود.

ایمپلنت دندان پیچ‌هایی هستند که از جنس فلز بوده و با بدن انسان سازگاری دارند و به روش جراحی توسط دندانپزشکان متخصص در زیر لثه و در داخل استخوان جای داده می‌شوند. سپس به کمک پروتزهای دندانی، روکش‌های ایمپلنت بر روی پیچ‌ها قرار داده می‌شود. این روش از جایگزین کردن دندان باعث شده تا بسیاری از افراد دیگر به مشکل بی‌دندانی و یا مشکلاتی که بر اثر گذاشتن دندان های متحرک تحمل می‌کردند، مواجه نشوند.

اما از طرفی خیلی از افراد به خاطر قیمت ایمپلنت و هزینه‌های آن از استفاده از این روش سر باز میزنند در حالی که اگر عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت را به خوبی بشناسند به راحتی می‌توانند یکی از روش‌های مقرون به صرفه ایمپلنت دندان را برای بازسازی دندان‌های خود انتخاب کنند. حال سؤال اینجاست که چه پارامترهایی باعث شده تا قیمت ایمپلنت در کلینیک‌های مختلف متفاوت باشد؟ قبل از معرفی این پارامترها بهتر است ابتدا انواع ایمپلنت دندان را بشناسید تا با توجه به اطلاعات کسب شده، راحت‌تر با عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت آشنا شوید.

انواع ایمپلنت

ایمپلنت دندان از نظر علمی به ایمپلنت‌های داخل استخوان، ایمپلنت‌های ساب پریوستیال و ایمپلنت‌های زایگوماتیک تقسیم می‌شوند. معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوع ایمپلنت دندان، ایمپلنت‌های داخل استخوان می‌باشند که به صورت یک پیچ بوده و داخل استخوان و زیر لثه قرار می‌گیرند. مواقعی پیش می‌آید که استخوان‌های فک پایین بیمار دچار تحلیل شدید شده به طوری که جراح نمی‌تواند بین استخوان پیچ ایمپلنت را قرار دهد در این نوع از موقعیت‌ها، پزشک متخصص از روش ایمپلنت‌های ساب پریوستیال جهت بازسازی دندان استفاده می‌کند و آن را به صورت یک سازه روی فک پایین و زیر لثه قرار می‌دهد و سپس ساختار پروتزی را روی این سازه سوار می‌کند. قیمت ایمپلنت این روش از روش اول گران‌تر است و فقط برای افرادی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمپلنت‌های زایگوماتیک زمانی کاربرد دارد که استخوان‌های فک بالای بیمار دچار تحلیل شدید شده باشد در این روش یک ساختار فلزی مانند به استخوان‌های گونه پیچ می‌شود و سپس به کمک پروتز دندان، روی این ساختار فلزی روکش ایمپلنت سوار می‌شود.

پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت

از جمله عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت ایمپلنت دندان دستمزد جراح می‌باشد. دستمزد جراح در کلینیک‌های مختلف بر اساس میزان شهرت، تبحر، تخصص و مهارت جراح در انجام درمان های جانبی و... سنجیده شده و تعیین می‌گردد. هر چند به دلیل اهمیت بالایی که این نوع جراحی دارد پرداخت هزینه بالا به جراحان قابل اعتماد نباید باعث نگرانی و ناراحتی شما گردد. زیرا داشتن فک و دندان سالم ارزش سرمایه گذاری و هزینه کردن را دارد.

دومین عامل مهمی که بر روی قیمت ایمپلنت بسیار تأثیرگذار است، نوع کلینیک دندانپزشکی است که به آن مراجعه می‌کنید. کلینیک‌ها بر اساس وضعیت پذیرش بیمار، نوع نوبت‌دهی، وضعیت بیمار پس از انجام جراحی و پس از درمان، تعداد نیروی پزشک متخصص، میزان مهارت نیروی پرستار و نیز نوع تکنولوژی‌ها و تجهیزاتی که در لابراتوارها، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل و... استفاده می‌کنند برآورد هزینه کرده و قیمت ایمپلنت را تعیین می‌نمایند. برند ایمپلنت دندانی که جهت یکی از انواع روش های ایمپلنت استفاده می‌شود از دیگر پارامترهای مؤثر بر قیمت ایمپلنت است. برندهای سوئیسی گران‌ترین نوع ایمپلنت دندان محسوب می‌شوند و سپس نوع آلمانی جزو پر هزینه‌تربن ایمپلنت‌ها در دنیاست.

در برابر برندهای اروپایی قیمت ایمپلنت آسیایی بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و حتی از لحاظ کیفیت شاید با نوع اروپایی در یک سطح قرار بگیرند. مثلاً ایمپلنت‌های کره‌ای با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار ارزان و مقرون به صرفه‌تر از برندهای اروپایی هستند. برندهای چینی جزو ارزان‌ترین ایمپلنت‌های دندان در دنیا محسوب می‌شوند اما از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت درمان‌های جانبی پس از جراحی می‌باشد که پزشک در مواقع غیرقابل پیش‌بینی با آن مواجه می‌شود در نتیجه هزینه این درمان‌ها بر قیمت ایمپلنت افزوده گردد. شما با در نظر گرفتن این عوامل به راحتی می‌توانید یک ایمپلنت مقرون به صرفه و مناسب برای ترمیم دندان‌های خود انتخاب کنید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

پس از بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت، حال سؤال اینجاست که کدام کلینیک دندانپزشکی در ایران وجود دارد که این امکان را به شما بدهد تا علاوه بر بهره بردن از جراجی یک متخصص با تجربه، بتوانید از امکانات پیشرفته و مدرن آن و مراقبت‌های پس از جراحی با نرخ ارزان و مقرون به صرفه بهرمند شوید؟

کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا این امکان را به راحتی در اختیار شما خواهد گذاشت و علاوه بر آن امکانات و خدمات ارزنده‌ای نیز توسط این کلینیک به شما ارائه خواهد شد که از جمله این خدمات به توان به ویزیت مجازی با وب اپلیکیشن دندانپزشکی دکتر سریتا اشاره کرد. به کمک این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید بدون حضور در کلینیک، خدمات مورد نیاز خود از جمله ویزیت و مشاوره را دریافت نمایید و از هزینه‌های مربوط به خدمات حضوری اعم از ایمپلنت دندان، لمینت دندان، ارتودنسی دندان، کامپوزیت دندان و... مطلع شوید.

این کلینیک از متبحرترین و معروف‌ترین جراحان دندانپزشکی ایران در کادر پزشکی خود بهره می‌برد و پرستاران این مرکز کاملاً آموزش دیده و حرفه‌ای بوده و به صورت تمام وقت به درمان و مراقبت‌های پس از جراحی بیماران مشغول می‌باشند. کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا برای انجام کلیه خدمات خود از جمله ایمپلنت دندان از پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند و قیمت ایمپلنت را بر اساس نوع برند ایمپلنت منتخب‌تان تعیین می‌نماید. همچنین در این مرکز انواع ایمپلنت، با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌گردد و اکثر مشتریان از عملکرد کادر درمان و نحوه جراحی و قیمت ایمپلنت این مجموعه رضایت کامل دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و جامع‌تر از کلیه خدمات این کلینیک می‌توانید به سایت دکتر سریتا مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha