یک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان درباره تزریق واکسن کرونا در میان کودکان گفت: تزریق واکسن کرونا به کودکان مثل بزرگسالان است فقط بچه ها ناشتا نباشند، باید مایعات مصرف کنند، قبل از تزرق واکسن آبمیوه مصرف کنند و بعد از تزریق هم حتما آبمیوه بخورند.

بایدها و نبایدهای تزریق واکسن کرونا به کودکان

سلامت نیوز: یک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان درباره تزریق واکسن کرونا در میان کودکان گفت: تزریق واکسن کرونا به کودکان مثل بزرگسالان است فقط بچه ها ناشتا نباشند، باید مایعات مصرف کنند، قبل از تزرق واکسن آبمیوه مصرف کنند و بعد از تزریق هم حتما آبمیوه بخورند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عباس مؤمن زاده، در گفت وگو با شفقنا زندگی درباره اما واگرهای تزریق واکسن کرونا در میان کودکان اظهار داشت: در هنگام تزریق واکسن کودکان نباید ناشتا باشند باید غذای خودشان را خوب خورده باشند.

وی افزود: برای کودکان باید واکسن مخصوص این سنین تزریق شود که مشکلی هم نیست فقط اگر تب کردند قرص استامینوفن مصرف کنند اگر علایم دیگری مانند استفراغ، بیحالی یا تب ادامه دار داشتند باید به همان مرکز اطلاع بدهند یا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

وی با توصیه بر اینکه کودکان حتما واکسن تزریق کنند گفت: چرا که کرونا الان جهانی شده و هر سال باید تزریق کنند مثل واکسن آنفولانزا که هر سال تزریق می شود واکسن کرونا نیز بایستی هر سال تزریق شود مگر اینکه از جمعیت ۷.۵ میلیارد نفر بر روی زمین ۶.۵ میلیارد نفر واکسن بزنند که چنین چیزی امکان پذیر نیست. پس این بیماری بومی می شود و اگر بومی شد هر سال باید واکسن یادآواری زد.

این متخصص کودکان با بیان اینکه واکسن کرونا در بدن کودکان عوارض خاصی ندارد تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا به کودکان مثل بزرگسالان است فقط بچه ها ناشتا نباشند، باید مایعات مصرف کنند، قبل از تزرق واکسن آبمیوه مصرف کنند و بعد از تزریق هم حتما آبمیوه بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha