سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 318040

فوق تخصص گوارش گفت:مواد صفراوی در انباری که بنام کیسه صفرا وجود دارد وارد روده می‌شود و هضم و جذب غذا را آسان می‌کند.

«کیسه صفرا» چه کاری انجام می‌دهد؟

سلامت نیوز:فوق تخصص گوارش گفت:مواد صفراوی در انباری که بنام کیسه صفرا وجود دارد وارد روده می‌شود و هضم و جذب غذا را آسان می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج خسرونیا، فوق تخصص گوارش و کبد ددرباره  «فعالیت کیسه صفرا و چگونگی دفع سنگ کیسه صفرا»،گفت:برای هضم چربی و برخی غذاها مواد صفراوی لازم است.


وی ادامه داد:بنابراین مواد صفراوی در انباری که بنام کیسه صفرا وجود دارد وارد روده می‌شود و هضم و جذب غذا را آسان می‌کند. اما در افرادی که کیسه صفرا را بر می‌دارند انباری وجود ندارد و صفرا وارد روده می‌شود.


این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد:بنابراین ممکن است در هضم و جذب غذا مشکلاتی به وجود آید. در بسیاری افراد سنگ کوچکی در صفرا وجود دارد اما مشکلی نبوده و نیاز به عمل جراحی نیست اما اگر تعداد سنگ زیاد باشد تورم و التهاب ایجاد می‌کند.


خسرونیا افزود:ممکن است یکی از سنگها حرکت کرده و در مجرای صفراوی برود و درد و یرقان ایجاد کند.البته اکنون با وسائلی می‌توان بدون نیاز به عمل جراجی این سنگها را در آورد. 


وی تصریح کرد:اما اگر کیسه صفرا ملتهب و عفونی شود باید کیسه صفرا را در آورد. فرد باید بعد از آن از خوردن چربی زیاد خودداری کند و رژیم غذایی مناسب داشته باشد و کم غذا بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha