چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 318064

اگر افراد در قسمت زانو، دچار آسیب دیدگی غضروف و از بین رفتن آن شده باشند، در شرایط حاد باید از تعویض مفصل زانو استفاده کنند. این عمل جراحی به آرتروپلاستی نیز شهرت دارد. در این عمل جراحی، غضروف و مفصل آسیب دیده در بدن فرد برداشته شده و به جای آن مفصل مصنوعی قرار داده می شود. این مفصل های جایگزین می توانند از پلاستیک های درجه یک و یا آلیاژ هایی از فلز ساخته شده باشند.

آشنایی با تعویض مفصل زانو

سلامت نیوز: اگر افراد در قسمت زانو، دچار آسیب دیدگی غضروف و از بین رفتن آن شده باشند، در شرایط حاد باید از تعویض مفصل زانو استفاده کنند. این عمل جراحی به آرتروپلاستی نیز شهرت دارد. در این عمل جراحی، غضروف و مفصل آسیب دیده در بدن فرد برداشته شده و به جای آن مفصل مصنوعی قرار داده می شود. این مفصل های جایگزین می توانند از پلاستیک های درجه یک و یا آلیاژ هایی از فلز ساخته شده باشند.

اگر فرد در زمان راه رفتن، نشستن، برخاستن و بالا رفتن از پله ها درد زیادی داشته باشد که به وسیله ی دارو کاهش پیدا نکند، باید از جراحی تعویض مفصل زانو استفاده کند. استفاده از این عمل می تواند به افراد اجازه بدهد که فعالیت های روزمره را به خوبی انجام دهند و دیگر دردی را تحمل نکنند.

اگر برای تعویض مفصل زانو از بهترین فوق تخصص زانو استفاده کنید، می توانید انتظار داشته باشید که مفصل مصنوعی زانو برای حدود 25 سال برای شما کار کند. البته این مدت می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. کیفیت وسایل مورد استفاده و تخصص پزشک می تواند روی این زمان تاثیرگذار باشد.

راهنمای کامل عمل تعویض مفصل زانو | دکتر یاسر نژادی

جراحی تعویض مفصل زانو

همانطور که بیان کردیم وقتی که غضروف مفصل زانو بیش از حد ساییده شده باشد و یا اینکه التهاب مزمن در قسمت زانو به وجود آمده باشد، پزشک معالج باید تصمیم به تعویض مفصل زانو بگیرد. با این عمل درد و التهاب در قسمت زانو به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند و فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود برسد.

برای انجام این عمل بیمار باید بیهوش شود تا پزشک بتواند به راحتی جراحی خود را انجام دهد. قسمت جلو زانو برش داده می شود تا مفصل زانو و اطراف آن به خوبی قابل مشاهده باشد. غضروفی که دیگر کارایی قبلی را ندارد و ساییده شده است، برداشته می شود و به جای آن از مفصل مصنوعی استفاده می شود. این مفصل برای کارایی بهتر باید به قسمت ساق و ران فرد با مواد مخصوص چسبانده شود. این پروتز بالاترین کیفیت را دارد تا بتواند وزن فرد را به خوبی تحمل کند.

برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو باید از جدیدترین وسایل استفاده کرد. به همین سبب بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که از بروز ترین ترین تجهیزات و جدیدترین تکنیک های پزشکی استفاده می کند. در مطب دکتر افشین طاهری اعظم بهترین تجهیزات وجود دارد و ایشان به وسیله ی این وسایل و جدید ترین شیوه های پزشکی و درمانی، اقدام به معالجه ی بیماران می کند.

جراحی تعویض مفصل زانو را به موقع انجام دهید - ایرنا

دلیل اهمیت انتخاب بهترین جراح زانو

جراحی تعویض مفصل زانو نیاز به یک متخصص و پزشک متبحر و با تجربه دارد. زیرا او باید با توجه به سن ، وزن، میزان آسیب دیدگی نظر خود را بیان کند. در این جراحی مهارت پزشک در موفقیت و ماندگاری مفصل مصنوعی بسیار تاثیر گذر می باشد زیرا اگر پزشک بتواند کار خود را به خوبی و بهترین شکل انجام دهد، فرد می تواند تا پایان عمر از این مفصل مصنوعی استفاده کند اما اگر پزشک مهارت لازم و کافی را نداشته باشد، نمی تواند عمل را به خوبی انجام دهد و فرد باید بعد از چند سال مفصل مصنوعی خود را تعویض کند و هزینه های زیادی را متقبل شود.

جراحان زیادی در این زمینه در ایران و تهران مشغول به کار هستند که شما باید بهترین جراح تعویض مفصل زانو را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از این عمل بگیرید. دکتر افشین طاهری اعظم در این زمینه مشغول به کار است و با توجه به تخصص و مهارتی که در این زمینه دارد، می تواند به بهترین نحو عمل جراحی تعویض مفصل زانو را برای شما انجام دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایشان اطلاعات زیادی در مورد سابقه ی کاری ایشان به دست آورید و بتوانید با خیالی آسوده بهترین انتخاب را داشته باشید.

جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی چیست؟ - درمانکده

مراقبت های قبل و بعد از تعویض مفصل زانو

برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو، باید به بهترین جراح زانو مراجعه کنید، تا این عمل پیچیده به بهترین نحو صورت بگیرد. علاوه بر تخصص پزشک، بیمار باید مراقبت های زیادی را قبل و بعد از عمل انجام دهد تا بهترین نتیجه را از عمل جراحی بگیرد. از مهم ترین این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مراقبت های قبل از عمل، ناشتا بودن فرد می باشد. علاوه بر این بیمار باید قبل از جراحی بسیاری از دارو ها و مکمل های غذایی را کنار بگذارد.
  • برای بعد از عمل تعویض مفصل زانو به یاد داشته باشید که تا چند روز کوتاه باید از عصا و یا واکر استفاده کنید تا بهبودی کامل برای پا و زانوی شما به وجود آید.
  • در روز های اول بعد از عمل تعویض مفصل زانو ، از توالت فرنگی استفاده کنید.
  • تا حد امکان برای به حمام رفتن از کسی کمک بگیرید و یا اینکه از صندلی و میله های ایمن استفاده کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.
  • برای نشستن از صندلی های نرم استفاده کنید و سعی کنید پای خود را روی یک چهار پایه قرار دهید.
  • از مکان هایی که پله ی زیاد دارد دوری کنید. بهتر است تا بهبودی کامل، فشار زیادی به زانو و پا وارد نکنید تا این عمل به خوبی نتیجه بخش باشد.
  • شما با انجام حرکات تمرینی که توسط فیزیوتراپیست به شما آموزش داده می شود، می توانید بعد از 4 هفته به خوبی تمام فعالیت های روزمره خود را انجام دهید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha