چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 318100

سرطان ریه در افراد زیر ۴۰ سال بسیار نادر است، در حالی که از هر ۱۰ مورد چهار مورد در افراد بالای ۷۵ سال تشخیص داده می‌شود.

۴ نشانه عجیب سرطان ریه که از آن بی خبرید

سلامت نیوز: سرطان ریه در افراد زیر ۴۰ سال بسیار نادر است، در حالی که از هر ۱۰ مورد چهار مورد در افراد بالای ۷۵ سال تشخیص داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران از روسیا الیوم، هنگامی که علائم سرطان ریه توسعه یافته است و به سایر نقاط گسترش یابد، سرطان تهاجمی‌تر و درمان آن دشوارتر می‌شود، با این حال، کشف علائم غیر معمول ممکن است منجر به تشخیص زودهنگام بیماری شود.

اگرچه در بیشتر موارد سرطان ریه با سیگار کشیدن مرتبط است، اما حتی اگر سیگار هم نکشید، باز ممکن است فرد به سرطان ریه مبتلا شود.

مانند همه سرطان‌ها، تشخیص زودهنگام برای داشتن بهترین شانس موفقیت در درمان و زنده ماندن بسیار مهم است.

متأسفانه علائم اولیه در مراحل اولیه سرطان ریه وجود ندارد. با این حال، اگر کسی در مورد ریه خود نگرانی دارد، باید با پزشک خود صحبت کند تا بتواند معاینات لازم را انجام دهد.

سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) علائم اصلی سرطان ریه را به شرح زیر توضیح می‌دهد:

سرفه مداوم، سرفه خونی، تنگی نفس مداوم، خستگی و کاهش وزن بدون دلیل، درد یا درد هنگام تنفس یا سرفه.

با این حال، علائم بیشتری وجود دارد که هرگز نباید آن‌ها را نادیده بگیرید که از جمله آن، این چهار نشانه عجیب است:

۱- متورم شدن اندام‌ها

این وضعیت باعث تورم نوک انگشتان می‌شود. این به این دلیل است که تومور‌های ریه‌ها گاهی اوقات می‌توانند مواد شیمیایی تولید کنند که مانند هورمون عمل می‌کنند.

پوست کنار ناخن‌ها نیز ممکن است براق‌تر به نظر برسد. این یک علامت رایج سرطان ریه نیست، اما حدود ۸۰ درصد از افرادی که انگشتان چروک دارند نیز از سرطان ریه رنج می‌برند.

۲- درد پشت و گردن

نوعی سرطان ریه به نام "تومور Pancoast" وجود دارد که در قسمت فوقانی ریه رشد می‌کند و به دنده‌ها، ستون فقرات، اعصاب و عروق خونی گسترش می‌یابد.

به ندرت، محل این تومور می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود که علائم سرطان ریه هستند. در عوض، بیمار به احتمال زیاد در پشت، گردن و شانه‌ها احساس درد می‌کند.

۳ - تعادل ضعیف

یک نوع سرطان ریه، معروف به سرطان ریه سلول کوچک وجود دارد که می‌تواند سیگنال‌هایی را به سیستم ایمنی ارسال کند تا به سیستم عصبی حمله کند.

اگر سیستم عصبی آسیب ببیند، می‌تواند ماهیچه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و حفظ ثبات در حالت ایستاده یا نشسته را دشوار کند.

۴- مشکلات شکمی

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان ریه با وضعیتی به نام هایپرکلسمی روبرو می‌شوند که ناشی از سطح بالای کلسیم در خون است.

این سطوح بالای کلسیم می‌تواند باعث درد معده شود و همچنین باعث ایجاد حالت تهوع و یبوست در بیمار شود.

همچنین ممکن است بیمار از دست دادن اشتها رنج ببرد در حالی که احساس تشنگی زیادی می‌کند.

در صورت داشتن هر یک از این علائم، حتماً برای معاینه به پزشک عمومی مراجعه کنید. این علائم ممکن است علائم دقیقی از سرطان نباشند، اما همیشه بهتر است از آنها آگاهی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha