محققان متوجه شدند که کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به این بیماری هستند.

خطر ابتلا به کرونا در کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر است

سلامت نیوز:محققان متوجه شدند که کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به این بیماری هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بر اساس نتایج این مطالعه که در آمریکا انجام شد، چاقی ، دیابت و مشکلات عصبی کودکان را در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کرونا قرار می دهد.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،دکتر جیمز آنتون استادیار متخصص اطفال در «دانشگاه واندربیلت» در نشویل در آمریکا که با همکاری محققانی دیگر از این دانشگاه این مطالعه را انجام داده است، گفت: این باور وجود دارد که کودکان مبتلا به کووید-۱۹ بیمار نمی شوند  و این به نوعی در طول همه گیری همه گیر ادامه داشت.


وی خاطرنشان کرد که از هر پنج کودک مبتلا به کووید-۱۹ که در بخش های اورژانس آمریکا بودند، یک نفر در بیمارستان بستری شده و ۲۱ درصد از آنها به درمان در بخش مراقبت های ویژه از جمله تهویه مکانیکی نیاز دارند.


این محقق افزود: شایع ترین عوارض کووید-۱۹ در کودکان ذات الریه، استفراغ و اسهال است. حملات آسم نیز شایع هستند اما تعداد کمی از کودکان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهند.


آنتون اظهارداشت: یک مورد نگران کننده در یافته های ما این است که کودکانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند - کودکان بالای ۱۲ سال - احتمال زیادی دارد که به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا شوند.


محققان برای این مطالعه داده هایی را در مورد ۲۰ هزار کودک بیمار در ۴۵ بیمارستان اطفال آمریکا جمع آوری کرد.


آنها متوجه شدند کودکانی که به دلیل داشتن وضعیت های مزمن مانند چاقی ، دیابت و مشکلات عصبی از سلامتی کمتری برخوردار هستند، بیشتر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می شوند و بیشتر به مراقبت در بیمارستان نیاز دارند. این امر به ویژه در مورد بچه های بزرگ تر صادق بود.
آنها یادآور شدند: با داشتن یک شیوه زندگی سالم می توان از این بیماری ها پیشگیری کرد. 


محققان تاکید کردند این مقاله اهمیت بیماری های مزمن را بر پیامدهای کووید-۱۹ در کودکان برجسته می کند- این مساله پیش از این درمورد بزرگسالان به خوبی ثابت شده است.


آنها خاطرنشان کرد: چاقی و دیابت نوع ۲ که بر خطرات کووید-۱۹ می افزاید ، یک مشکل رو به رشد در کودکان است که در طول همه گیری همه گیر تشدید شد.
محققان تاکید کردند که این وضعیت ها با مداخلات در شیوه زندگی کاملاً قابل پیشگیری هستند. 

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.


جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.


مشروح این مطالعه در مجلهHospital Medicine منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha