یک کارشناس هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

۸ استان کشور در اولین روز پاییزی بارانی هستند/ خلیج فارس امروز مواج است

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی  در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب شرق و ارتفاعات کرمان و همچنین مناطق شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا و طی روز شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش‌ها به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید آغاز خواهند شد، ادامه داد: شنبه مجددا در مناطقی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان رگبار‌های پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه انتظار ادامه بارش‌های رگباری در استا‌ن‌های مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی را داریم، افزود: دوشنبه مناطقی از گیلان و مازندران با بارش پراکنده باران مواجه هستند.


رفیعی با اشاره به اینکه امروز و با شدت بیشتر فردا در شمال غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود، اظهار کرد: یکشنبه برای شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه به طور کلی نوار شرقی کشور با این شرایط مواجه هستند و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای مناطق مستعد وجود دارد.


وی ضمن بیان اینکه فردا جمعه به سبب وزش باد‌های گرم جنوبی استان اردبیل و غرب گیلان با افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه‌ای مواجه هستند و مجددا روز شنبه با شروع بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردیبل بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما رخ می‌دهد، توضیخ داد: آب‌های خلیج فارس و شرق عمان امروز و دریای خزر از بعد از ظهر فردا تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است و از اواخر وقت شنبه تا روز دوشنبه هم کل خلیج فارس این شرایط را تجربه می‌کند.


این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر برای آن وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۳ و حداقل دمای آن به ۲۲ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha