اعلام یونسکو ۹۲.۷ درصد مدارس در جهان بصورت کامل یا ترکیبی باز هستند؛ ایران جزو معدود کشورهایی بود که در دوران کرونا تعطیلی مدارس را به شکل گسترده داشت! اغلب کارشناسان معتقدند که باید منتظر افت تحصیلی پنهان و ترک تحصیل دانش‌آموزان کشورمان باشیم.

۹۲ درصد مدارس جهان بصورت کامل یا ترکیبی باز هستند/ ایران رکورددار بیشترین تعطیلی مدارس در دوران کرونا!

سلامت نیوز: اعلام یونسکو ۹۲.۷ درصد مدارس در جهان بصورت کامل یا ترکیبی باز هستند؛ ایران جزو معدود کشورهایی بود که در دوران کرونا تعطیلی مدارس را به شکل گسترده داشت! اغلب کارشناسان معتقدند که باید منتظر افت تحصیلی پنهان و ترک تحصیل دانش‌آموزان کشورمان باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ پس از حدود 18 ماه تعطیلی مدارس و محقق نشدن کیفیت آموزش در بستر مجازی، هم‌اکنون بیشتر کارشناسان در این موضوع اشتراک نظر دارند که  باید منتظر افت تحصیلی پنهان و ترک تحصیل‌ باشیم.

اگر چه پیش از این حق امنیت و سلامت دانش‌آموزان اولویت و دست بالاتری داشت اما این روزها با مشخص شدن افت یادگیری، دیگر نمی‌توان حق آموزش را در کنار حق سلامت و امنیت دانش‌آموزان نادیده گرفت‌.

اوضاع آنجا حادتر می‌شود که بگوییم، بیشترین  افت تحصیلی متوجه دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها یا مدارس دولتی است، چرا که مدارس خاص و غیردولتی ملزم به ارائه آموزش‌ها در بستر شبکه شاد با مشکلات خاصش در سال تحصیلی گذشته نبودند و از انواع پلتفرم‌های آموزش مجازی بهره می‌برند.

برخی والدین، مهارت و امکانات لازم برای مشارکت در آموزش فرزندانشان را ندارند و تمام این‌ها مواردی است که نظام حکمرانی کشور در سیاست‌گذاری بازگشایی مدارس باید مدنظر داشته باشد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز درباره تبعات افت تحصیلی پنهان دانش‌آموزان در سال‌های آینده هشدار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha