سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا خبر داد.

بررسی هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا؛ ابهامات رسیدگی می‌شود

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، زهرا شیخی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بررسی هزینه‌های تامین شده برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: «تاکنون اعتبارات زیادی برای مقابله با بیماری کرونا هزینه شده است که نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد. در این زمینه گزارش دیوان محاسبات درباره هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در کمیسیون بررسی شد.»

وی افزود: «متعاقب موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت قبل به منظور برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با بیماری کرونا و شروع برداشت از حساب صندوق توسعه ملی و واریز معادل ریالی آن به حساب دستگاه‌های اجرایی قرار شد، برای مبلغ برداشت شده، حصول اطمینان از هزینه کرد صحیح و منطبق با اهداف تعیین شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نظارت مستمر مالی بر این تصمیمات و پرداخت‌ها صورت بگیرد که دیوان محاسبات گزارشی را در این زمینه تهیه کرد و در صحن مجلس نیز قرائت شد.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: «ابهامات زیادی در گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو وجود داشت که مقرر شد تا یک ماه آینده گزارش دقیق و کامل ارائه شود.»

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به کوتاهی در مدیریت بیماری کرونا حساس است، اظهار کرد:
«بررسی هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مهار کرونا نشان دهنده حساسیت کمیسیون بهداشت نسبت به هزینه‌های تامین شده برای مهار کرونا است. همچنین اعضای کمیسیون بهداشت نیز گزارش اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری را تهیه و گزارش آن در صحن مجلس قرائت شد. در این گزارش پیشنهادهایی مبنی بر بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تامین واکسن کرونا برای عموم مردم مطرح شد که نشان دهنده حساسیت مجلس برای مهار کرونا است.»

شیخی با اشاره به سرعت واکسیناسیون در کشور نیز گفت: «اکنون که روند تزریق واکسن کرونا در کشور شتاب گرفته است نیز اتفاق خوبی است و کمیسیون بهداشت تاکید دارد که برای مهار کامل بیماری کرونا علاوه بر تسریع واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود و رها نشود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha