معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وجود صف برای گرفتن نذورات خطر ابتلا به بیماری را به همراه خواهد داشت.

بهتر است نذورات غذایی به صورت بیرون بر باشد

سلامت نیوز:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وجود صف برای گرفتن نذورات خطر ابتلا به بیماری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: در مراسم های مذهبی همچون تاسوعا ،عاشورا ، اربعین و ۲۸ صفر عمدتاً دغدغه ما بحث رعایت بهداشت مواد غذایی ، نگهداری و توزیع آن است.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه امسال هم همانند سال گذشته با بیماری کرونا مواجه هستیم افزود: پیک پنجم روند نزولی پیدا کرده و حدود ۳۰۰ نفر بر اساس آمار رسمی فوتی و بین ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر مبتلا داریم و عده ای متاسفانه روانه بیمارستانها می شوند.


فرهادی با اشاره به اینکه اگر ضرورت ادای نذر دارید بهتر است نذورات به گونه‌ای در اختیار مردم قرار بگیرد که مشابه رستوران های بیرون بر باشد تصریح کرد: بهتر است نذورات میان گروه‌های هدف و افراد بی بضاعت توزیع شود ،ما به دنبال جلوگیری از تجمع هستیم ، حلقه بیماری در کل دنیا قطع نشده ،هر جا تجمع داریم ، ابتلا هم خواهیم داشت.


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: در خیلی از کشورهایی که پوشش واکسیناسیون بالایی دارند همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند، وجود صف برای گرفتن نذورات خطر ابتلا به بیماری را به همراه خواهد داشت، باید کماکان ماسک را بر روی صورت خودمان داشته باشیم.


وی بیان کرد: در کل دنیا هیچ موردی از ابتلا به کرونا از طریق غذا را نداشتیم اما اگر کسی که مبتلا باشد و ظرف غذا را به دست گرفته باشد این مسئله می‌تواند سبب انتشار آلودگی از طریق ظرف غذا شود، راههای اصلی انتقال ویروس کرونا تنفس است ،بهداشت مواد غذایی را باید همواره رعایت کنیم .


فرهادی ادامه داد: قبل از کرونا طغیان های ناشی از آلودگی و مسمومیت غذایی را داشتیم، روز دوشنبه اربعین حسینی است به طوری که با گرمی هوا همچنان رو به رو هستیم لذا اگر غذا در دمای محیط بیش از دو ساعت نگهداری شود احتمال فاسد شدن آن وجود دارد، بهتر است کسانی در پخت و توزیع نذورات دخالت داشته باشند که از سلامت خودشان اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha