سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 318271

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی  در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت:امروز در مناطقی از استان‌های شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از گیلان بارش باران، رعد و برق و وزش باد را انتظار خواهیم داشت.


وی ادامه داد از روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هم بر میزان بارش‌ها در این مناطق افزوده خواهد شد و گستره بارش‌ها علاه بر این مناطق در رو‌زهای جمعه و شنبه در استان‌های مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی نیز خواهد بود.


گودرزی گفت:همچنین طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ خواهد داد.وی افزود:در روز‌های شنبه و یکشنبه جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در نوار ساحلی این استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که طی این مدت دریای عمان نیز مواج و طوفانی خواهد بود.


وی گفت:از نظر شرایط دمایی از فردا تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما درنوار شمالی و شمال شرقی کشور را خواهیم داشت که این میزان کاهش به ۷ تا ۱۰ درجه خواهد رسید.


گودرزی اضافه کرد:از بعد از ظهر پنجشنبه و روز‌های جمعه و شنبه دریای خزر با توجه به افزایش سرعت باد‌ها مواج خواهد بود.
وی ادامه داد:امروز و فردا در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و همچنین احتمال ریزش گرد و خاک را در مناطقی از  شمال سیستان وبلوچستان خواهیم داشت.
این کارشناس هواشناسی گفت: از بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه درمناطقی از استان سمنان و شمال شرق اصفهان افزایش باد و گرد و خاک را پیش بینی خواهیم کرد.


گودرزی اضافه کرد:به عنوان پدیده غالب در غرب کشور طی روز‌های آینده به ویژه در روز پنجشنبه وزش باد را خواهیم داشت.
وی در پایان در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت:آسمان تهران امروز صاف همره با  وزش باد و غبار محلی خواهد بود، حداکثر دما ۳۰ درجه و حداقل ۱۹ درجه پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha