سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 318273

شرکت فایزر از آغاز مرحله بالینی تولید قرص ضد کرونای خود خبر داد.

خیز فایزر برای ساخت قرص ضد کرونا

سلامت نیوز:شرکت فایزر از آغاز مرحله بالینی تولید قرص ضد کرونای خود خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش بالینی مرحله دوم قرص ضد کرونای خود را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که در معرض عفونت هستند، آغاز کرده است.


به گزارش مدیکال اکسپرس،چندین شرکت در حال کار بر روی دارو‌های ضد ویروسی خوراکی هستند که با استفاده از داروی تامیفلو در برابر آنفلوانزا و جلوگیری از پیشرفت این بیماری به شدت تقلید می‌شود.


میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی این شرکت می‌گوید: ما معتقدیم که مقابله با ویروس نیازمند درمان‌های موثر برای افرادی است که به این ویروس مبتلا شده‌اند یا در معرض آن قرار گرفته‌اند و مکمل تاثیر واکسن‌هاست.


فایزر توسعه داروی خود را با نام PF-۰۷۳۲۱۳۳۲ در مارس ۲۰۲۰ آغاز کرد و آن را در ترکیب با ریتوناویر، داروی ضد ویروس HIV، آزمایش می‌کند.


در کارآزمایی بالینی ۲۶۶۰ فرد بزرگسال شرکت خواهند کرد که در اولین علائم عفونت کووید شرکت خواهند کرد. آن‌ها به طور تصادفی تعیین می‌شوند که ترکیبی از PF-۰۷۳۲۱۳۳۲ و ریتوناویر یا دارونما را دو بار در روز به مدت پنج یا ده روز دریافت کنند.


هدف ارزیابی ایمنی و اثربخشی دارو‌های مورد مطالعه در پیشگیری از عفونت سارس-کوو-۲ و بیماری‌های علامتی تا روز ۱۴ است.
شرکت‌های دیگر نیز دارو‌های ضد ویروسی خوراکی موجود را در برابر کووید آزمایش می‌کنند، اما فایزر اولین موردی است که به طور خاص در برابر ویروس کرونا طراحی شده است.


این دارو به عنوان «مهار کننده پروتئاز» شناخته می‌شود و در آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که دستگاه تکثیر ویروس را مختل می‌کند. اگر در زندگی واقعی به کار گرفته شود، احتمالا فقط در مراحل اولیه عفونت موثر است.


با پیشرفت بیماری کووید به بیماری شدید، تکثیر ویروس تا حد زیادی متوقف شده و بیماران از واکنش ایمنی بیش از حد رنج می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha