نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، زنان بهبودیافته از بیماری کرونا که تازه مادر شده اند، می‌توانند از طریق شیر خود آنتی بادی های کووید۱۹ را تا ۱۰ ماه به نوزادانشان منتقل کنند.

آنتی‌بادی‌های کرونا از طریق شیر مادر به نوزادان منتقل می‌شود

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، زنان بهبودیافته از بیماری کرونا که تازه مادر شده اند، می‌توانند از طریق شیر خود آنتی بادی های کووید۱۹ را تا ۱۰ ماه به نوزادانشان منتقل کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان در این مطالعه نمونه شیر ۷۵ زن را که از ویروس کرونا بهبود یافته بودند، جمع آوری و آنها را از نظر پروتئین های مبارزه کننده با این ویروس غربالگری کردند.

 این مطالعه نشان داد که ۸۸ درصد از این نمونه شیرها از آنتی بادی هایی برخوردار بودند که مانع ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی می شود . آزمایشات بیشتر نشان داد که اکثر نمونه‌ شیرهای کووید مثبت، این ویروس را خنثی کرده که این موضوع نشان می‌دهد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند از ایمنی نسبی در برابر کووید-۱۹ برخوردار هستند.


با این حال هیات علمی بیمارستان مونت سینا در نیویورک اعلام کرد که آزمایشات بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود که آیا پس از واکسیناسیون کرونا نیز این ایمنی از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود یا خیر. این مطالعه در ماه مارس و قبل از زمانی انجام شد که واکسن کرونا به زنان باردار و زنانی که در سن باروری هستند تزریق شد. 


این مطالعه به دنبال مطالعه دیگری در هفته گذشته منتشر شد که نشان می دهد زنان بارداری که واکسن کرونا زده اند این ایمنی را به جنین خود در رحم منتقل می کنند.  در این مطالعه اخیر محققان متوجه شدند که مادران یک آنتی بادی کووید به نام « ایمونوگلوبین A » را در طول زمان بطور مداوم تولید می کنند. 
محققان در این مطالعه نمونه های شیر گرفته شده از ۲۸ زن را در یک گروه چهار تا ۶ هفته پس از ابتلا به کووید و در گروه دیگر چهار تا ۱۰ ماه پس از ابتلا به این بیماری مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد که این زنان از سطح قابل توجهی از آنتی بادی های کرونا را در این دوره برخوردار بودند.


ایمونوگلوبین A نوع خاصی از آنتی بادی است که در ترشحات انسان مانند شیر مادر یافت می شود و در درجه اول محافظت هایی از طریق پوشش های مجاری هوایی و دستگاه گوارش ارایه می دهد. ایمونوگلوبین A با ایمونوگلوبولین G که بیشتر در خون وجود دارد و در اثر عفونت یا واکسیناسیون ایجاد می شود، متفاوت است.


محققان همچنین خاطرنشان کردند که تقریبا نیمی از این زنان دارای غلظت بالاتری از آنتی بادی های کووید در شیر خود در طول زمان بودند. این یافته غیرعادی بود زیرا مشخص شده است که آنتی بادی های موجود در خون به مرور زمان از بین می روند.


آنها می گویند آنتی بادی های کووید موجود در شیر مادر همچنین می تواند روش جدیدی برای محافظت از بزرگسالان در برابر این ویروس ارایه دهد.
یافته های این تحقیق در سمپوزیوم جهانی شیردهی در ۲۱ سپتامبر ارایه شد.


ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.


جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha