محققان کالج امپریال لندن در مطالعات اخیر خود تاکید کردند برای آزمایش PCR کرونا، ۷ علامت مشترک وجود دارد که لزوم انجام آن را تایید می‌کند.

۷ علامت که لزوم انجام آزمایش کرونا را تایید می‌کند

سلامت نیوز:محققان کالج امپریال لندن در مطالعات اخیر خود تاکید کردند برای آزمایش PCR کرونا، ۷ علامت مشترک وجود دارد که لزوم انجام آن را تایید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس مقاله جدیدی که این هفته در PLOS Medicine توسط مارک چادو-هیام و پل الیوت از کالج امپریال لندن در انگلیس منتشر شد، مجموعه‌ای از ۷ نشانه  با هم می‌توانند برای تشخیص کووید-۱۹ در نظر گرفته شوند. 


تشخیص سریع عفونت سارس-کوو-۲ در جامعه برای اطمینان از کنترل موثر انتقال مهم است. هنگامی که ظرفیت آزمایش محدود است، مهم است که از آزمایش‌ها به کارآمدترین شکل ممکن استفاده شود.در مطالعه جدید، محققان سواب حلق و بینی با نتایج آزمایش PCR معتبر سارس-کوو-۲ از ۱ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۴۵ داوطلب در انگلیس از افراد ۵ سال به بالا دریافت کردند. داده‌ها در ۸ دور آزمایشی بین ژوئن ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از مطالعه ارزیابی زمان واقعی انتقال در جامعه ۱ (REACT-۱) جمع آوری شد. از شرکت کنندگان در مورد علائمی که در هفته قبل از آزمایش تجربه کرده بودند سوال شد.


یک مدل بر اساس داده‌های به دست آمده در دور‌های ۲ تا ۷ ایجاد شد، با ۷ علائم که به طور مشترک به عنوان شاخص PCR مثبت انتخاب شده‌اند: از دست دادن یا تغییر بویایی، از دست دادن حس چشایی، تب، سرفه مداوم جدید، لرز، از دست دادن اشتها، و درد‌های عضلانی که ۴ مورد از این علائم در حال حاضر برای تعیین صلاحیت آزمایش PCR در جامعه استفاده می‌شود. بر اساس این مدل سازی استفاده از ۷ علامت مشخص شده برای تخصیص آزمایش PCR باعث می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد از افراد علامت دار واجد شرایط آزمایش باشند.


به گفته محققان به منظور بهبود میزان تشخیص PCR مثبت و در نتیجه بهبود کنترل انتقال ویروس از طریق اقدامات جداسازی، ما پیشنهاد می‌کنیم لیست علائم مورد استفاده برای تریاژ را به هر ۷ علامتی که شناسایی کرده‌ایم، گسترش دهیم.


الیوت می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند بنابراین خود را قرنطینه نخواهند کرد، زیرا علائم آن‌ها با علائم استفاده شده در راهنمایی‌های بهداشت عمومی فعلی برای کمک به شناسایی افراد مبتلا مطابقت ندارد. ما به معیارهای واضح‌تری برای آزمایش نیاز داریم  و این شامل علائم زیادی است که معمولا در بیماری‌های دیگر مانند آنفلوانزای فصلی یافت می‌شود می‌تواند افراد را به طور غیر ضروری قرنطینه کند.

امیدوارم یافته‌های ما در مورد مهم‌ترین علائم به این معنا باشد که برنامه آزمایشی می‌تواند از شواهد موجود استفاده کرده و به تشخیص افراد آلوده کمک کند.

ترجمه از باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha