شاید بتوان سفر و تفریح و مهمانی را کنسل کرد اما کار و فعالیت اقتصادی این حرف‌ها سرش نمی‌شود. حالا که زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا گذشته باید چرخ اقتصاد هر طور شده بچرخد. خیلی از افراد در این مدت دور کاری را تجربه کردند اما هنوز هم خیلی ها مجبورند در محل کار حاضر باشند. پس باید بدانیم این ویروس در یک محیط اداری چه وضعیتی دارد و راه مقابله با کرونا در محل کار چیست.

7 راه مقابله با کرونا در محل کار و فضای اداری

سلامت نیوز: نادیده گرفتن اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در محل کار و فضای اداری می‌تواند شیوع بیماری در این فضاها را چند برابر کند. اقداماتی مثل استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده دست، تهویه هوا، ماسک و...

شاید بتوان سفر و تفریح و مهمانی را کنسل کرد اما کار و فعالیت اقتصادی این حرف‌ها سرش نمی‌شود. حالا که زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا گذشته باید چرخ اقتصاد هر طور شده بچرخد. خیلی از افراد در این مدت دور کاری را تجربه کردند اما هنوز هم خیلی ها مجبورند در محل کار حاضر باشند. پس باید بدانیم این ویروس در یک محیط اداری چه وضعیتی دارد و راه مقابله با کرونا در محل کار چیست.

کرونا چه بلایی بر سر محیط کار می‌آورد؟

زمان زیادی از روز را در محل کار می‌گذرانیم. شاید کارمند پشت میز نشینی هستیم که فاصله کمی با همکار بغل دستیمان داریم. شاید شرکت در جلسات در پشت درهای بسته بخش جدایی ناپذیر شغلمان است. شاید از آن پر انرژی‌ها هستیم که دائم مجبوریم به طبقات و اتاق‌های دیگر سر بزنیم. شاید هم وظیفه راهنمایی و کمک به ارباب رجوع را داریم.

در هر شغل و سمتی که هستیم باید بدانیم تا وقتی که با دیگران زیر یک سقفیم، صحبت می‌کنیم، غذا می‌خوریم، از وسایل مشترک استفاده می‌کنیم و در کل زنده‌ایم! کرونا دست از سرمان بر نخواهد داشت. اگر یکی از ما به این بیماری مبتلا باشیم مانند مهره اول دومینو بقیه را هم بیمار خواهیم کرد. پس باید روش های جلوگیری از کرونا در محل کار را بدانیم و از تمام آنها استفاده کنیم.

راه های مقابله با کرونا در محیط کار

درست است که کرونا سنگ‌های زیادی بر سر راه زندگی و کسب و کارمان انداخته است اما حالا با گذشت این همه مدت و کسب کلی تجربه، بهتر می‌توانیم در برابر آن مقابله کنیم. در ادامه، مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از کرونا در محل کار و فضای اداری را بررسی کرده‌ایم.

1- استفاده از دستگاه ضد عفونی کننده دست

کرونا دست دادن‌‌های گرممان را به مشت‌هایی جمع شده تبدیل کرده که از ترس جان تنها لحظه‌ای کوتاه به مشت همکارمان می‌زنیم. اما تکلیف وسایل مشترکی مثل پرینتر، کلید و پریزها، شیرآلات، دستگیره‌ها و خیلی چیزهای دیگر چه می‌شود؟ وقتی همه این‌ها را که دیگران هم بارها به آن‌ دست زده‌اند لمس می‌کنیم، دیگر چه فرقی دارد که دست همکاری را بفشاریم یا نه.

خرید دستگاه ضد عفونی کننده دست برای محل کار، قدم بلندی در جهت فراری دادن ویروس کرونا خواهد بود. دستگاهی که بدون تماس فیزیکی دست‌ها را ضد عفونی کند، بهترین گزینه‌ای است که می‌توان برای مقابله با کرونا در محیط کار پیشنهاد داد.

E:UsefulPictureضدعفونی کنندهعکاسی\_H7A0572.jpg

2- استفاده از دستگاه تهویه هوا

چه چیزی ترسناک‌تر از این است که کرونا بیش از هر چیزی از طریق هوا انتقال پیدا می‌کند؟ آیا غم انگیز نیست که در روزهای کرونایی حتی گفتگو و تنفس هم به دلیل انتشار قطرات ریز خطر دارند و می‌توانند باعث سرایت بیماری شوند؟

در این زمان که هوا هم برای ما شاخ و شانه می‌کشد، هیچ چیز به اندازه استفاده از یک دستگاه تهویه هوای مناسب خیالمان را آسوده نمی‌کند و ما را از شر کرونا نجات نمی‌دهد.

3- ضد عفونی کردن محیط پس از ساعات اداری

در این دوران سخت که همه دچار تنش و ترس از ویروس کرونا هستند، هدیه دادن حال خوب بر هر چیز دیگری اولویت دارد. کارمندی که هر روز صبح به محل کار قدم می‌گذارد، وقتی تمیزی محیط را ‌ببیند و خیالش راحت باشد از این که روز قبل بعد از خروجش همه چیز ضد عفونی شده، انرژی مضاعفی پیدا می‌کند و به اصطلاح روزش حسابی ساخته می‌شود.

یک ضد عفونی کردن ساده محیط پس از پایان ساعت کاری، می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از شیوع کرونا در محیط کار داشته باشد.

4- استفاده از ماسک

آن‌قدر که کرونا از طریق هوا انتشار میابد ممکن است از طریق سطوح سرایت نکند. با این وجود هنوز هم هستند کسانی که این مورد را جدی نمی‌گیرند و اهمیتی نمی‌دهند به این که یک ماسک چند لایه تا حد زیادی از انتقال کرونا در محیط‌های بسته جلوگیری می‌کند. بعضی‌ها هم به ماسک‌های پارچه‌ای طرحدار علاقه دارند و بدون این که آن‌ها را هر روز بشویند، بارها و بارها استفاده می‌کنند.

شاید بهترین کار این باشد که ماسک‌های دو لایه استاندارد از طرف شرکت در اختیار همه کارکنان قرار بگیرند. ضمن اینکه استفاده از دو ماسک در مواقع پیک کرونا می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل بیماری در محل کار داشته باشد.

E:Reportageضدعفونی کنندهآماده انتشارمهم ترین اقدامات برای مقابله با کرونا در محل کارAdobeStock_357854895.jpeg

5- رعایت فاصله با ارباب رجوع و همکاران

کرونا اصطلاح «دوری و دوستی» را به اصطلاح جدی‌تر «دوری و زندگی» تبدیل کرده است. این ویروس از طریق هوا و تا فاصله ۲ متر پخش می‌شود. به همین دلیل لازم است حتی اگر ماسک داریم، در محیط کار شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنیم که با همکاران و ارباب رجوع فاصله داشته باشیم. در این صورت است که از سلامتی خودمان و اطرافیان، خیال و وجدانی آسوده خواهیم داشت.

6- تب سنجی روزانه کارکنان

تب سنجی روزانه کارکنان، راه حلی است که شیوع کرونا را در نطفه خفه می‌کند. درست است که خیلی از مبتلایان، بدون هیچ علامتی هستند و دیگران را نیز آلوده می‌کنند اما این دلیلی نمی‌شود که سایر همکاران بیمار زود شناسایی نشوند و از بقیه جدا نگردند. بنابراین، چک کردن دمای بدن کارکنان در شروع روز کاری می‌تواند یکی از راه های مقابله با کرونا در محل کار باشد.

7- استفاده از دستمال کاغذی و سطل دردار

دستمال کاغذی هرگز ارج و قربی به اندازه حالا نداشته است! چرا که در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا نقش مهمی دارد. مثلا میکروب‌ها در سطح پوست خیس راحت‌تر از پوست خشک منتشر می‌شوند. پس لازم است در مکان‌های اداری بعد از شستن دست‌ها حتما آن‌ها را با دستمال کاغذی خشک کنیم.

مورد دیگر زمانی است که نمی‌خواهیم سطوحی مثل دکمه‌های آسانسور و دستگیره‌ و... را مستقیما لمس کنیم. استفاده از آن هنگام سرفه و عطسه هم که اجتناب ناپذیر است. به همین علت لازم است در محیط کار، دستمال کاغذی و سطل دردار برای جلوگیری از انتشار بیماری در دسترس باشند.

و در پایان

شاید حتی با انجام تمام اقدامات گفته شده، بازهم کرونا در سازمان‌ها و شرکت‌ها نفوذ کند اما قطعا استفاده از اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا می‌تواند تبعات این موضوع را تا اندازه زیادی کاهش دهد. ضمن اینکه اقدامات مقابله‌ای در برابر کرونا در محل کار، باعث ایجاد آرامش روانی کارکنان و مراجعه کنندگان خواهد شد.

گاردنیا برای کاهش اثرات کرونا و جلوگیری از انتقال آن در محیط‌های کاری، بهترین ضدعفونی کننده دست موجود در بازار را طراحی کرده است. دستگاه ضدعفونی کننده دست هوشمند گاردنیا نیازی به تماس دست ندارد و می‌توانید از بین 10 رنگ مختلف آن، بهترین رنگی را که با رنگ سازمانی شما تناسب دارد را انتخاب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha