بر اساس تحقیقات جدید، کودکانی که رژیم غذایی مملو از میوه و سبزیجات دارند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

ارتباط سلامت روانی کودکان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

سلامت نیوز:بر اساس تحقیقات جدید، کودکانی که رژیم غذایی مملو از میوه و سبزیجات دارند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان داده‌های حدود ۹۰۰۰ کودک را در ۵۰ مدرسه مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که نوع صبحانه و ناهار که توسط دانش آموزان دبستان و دبیرستانی خورده می‌شود به طور قابل توجهی با سلامت روانی آنها ارتباط دارد.


یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با سلامت روانی بهتر در بین دانش آموزان دبیرستانی ارتباط دارد و کودکانی که روزانه پنج وعده یا بیشتر از میوه و سبزیجات مصرف می‌کردند بالاترین نمرات را در زمینه سلامت ذهنی داشتند.


«آیلسا ولچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که سلامت روانی ضعیف یک مسئله مهم برای جوانان است و احتمالاً پیامدهای منفی طولانی مدتی خواهد داشت.»


وی در ادامه می‌افزاید: «فشارهای رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ مدرسه مدرن به عنوان دلایل بالقوه برای افزایش شیوع سلامت روانی پایین در کودکان و جوانان مطرح شده است.»


کودکانی که در این مطالعه شرکت کردند، خودشان انتخاب رژیم غذایی خود را گزارش کردند و در آزمایش‌های مربوط به سلامت روانی متناسب با سن شرکت کردند که شامل نشاط، آرامش و داشتن روابط بین فردی خوب بود.


محققان دریافتند ارتباط قوی ای بین رژیم غذایی و سلامت روانی خوب در کودکان وجود دارد. کودکانی که صبحانه سنتی می‌خوردند نسبت به کسانی که فقط یک میان وعده یا نوشیدنی مصرف می‌کردند، از سلامت روانی بیشتری برخوردار بودند. اما کودکان دبیرستانی که برای صبحانه نوشیدنی‌های انرژی زا می‌خوردند، از نظر روحی و روانی، حتی از آنهایی که اصلاً صبحانه نمی‌خوردند، بسیار پایین‌تر بودند.

ترجمه از خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha