معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: سالانه بین ۷ تا ۹ هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان پستان می شوند که این میزان ابتلا تقریبا مشابه روند ابتلا در دیگر کشورها است.

سالانه بین ۷ تا ۹ هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان پستان می شوند

سلامت نیوز: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: سالانه بین ۷ تا ۹ هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان پستان می شوند که این میزان ابتلا تقریبا مشابه روند ابتلا در دیگر کشورها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا پورعابدی روز یکشنبه در ادامه نشست خبری پویش سراسری سرطان افزود: سن درگیری زنان ایرانی حدود یک دهه پایین تر از سن متوسط دنیا است.


وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد کسانی که مبتلا به این بیماری می شوند تقریبا هیچ علایم خطری را در خود مشاهده نمی کنند که این موضوع نشان دهنده افزایش آگاهی سازی و انجام غربالگری است.


این پژوهشگر با بیان اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در دنیا است، اظهار داشت: سرطان پستان به تنهایی ۲۸ درصد مبتلایان سرطان را به خودش اختصاص داده که رقم بسیار بزرگی است.  پیش بینی می شود که در دنیا هم سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر براثر ابتلا به این سرطان فوت می کنند.


پورعابدی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از چالش های اصلی در نظام سلامت هم در ایران و هم در سایر کشورها کنترل بیماری های غیر واگیر است،  سرطان هم یکی از آنها است که چالش مهمی در نظام سلامت در دنیا ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha