رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در دوره هشتم را تشریح کرد و بر پاکسازی سازمان نظام پزشکی از سیاسی کاری تاکید کرد.

سازمان نظام پزشکی را از سیاسی کاری پاک خواهم کرد

سلامت نیوز:رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در دوره هشتم را تشریح کرد و بر پاکسازی سازمان نظام پزشکی از سیاسی کاری تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد رئیس‌زاده، گفت: مهم‌ترین اولویت برای سازمان نظام پزشکی، ایجاد انسجام و یکپارچگی در بین جامعه پزشکی است و بعد، پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی در حوزه سلامت کشور است.


وی با عنوان این مطلب که تا زمانی که وضعیت جامعه پزشکی به سامان نباشد، ارائه خدمات مطلوب به مردم امکان پذیر نیست، افزود: انطباق حقوق مردم و جامعه پزشکی، به نفع مردم خواهد بود. زیرا، این تصور که کسی بخواهد به بهانه دفاع از حقوق مردم، مصالح جامعه پزشکی را نادیده بگیرد، بیشترین صدمه را به مردم خواهد زد.


رئیس زاده تاکید کرد: این ادبیات باید در بین مسئولین نهادینه شود که رفع دغدغه‌های جامعه پزشکی منجر به بهبود وضعیت خدمات سلامت به مردم خواهد شد.


رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا سازمان نظام پزشکی تاکنون آن طور که باید نتوانسته از حقوق صنف دفاع کند، گفت: دلایل زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان عنوان داشت که مؤلفه‌های قدرت در سازمان نظام پزشکی از هم جدا شده است.


وی افزود: سازمان نظام پزشکی باید بتواند این مؤلفه‌ها را گردهم آورد و در این راه، تک تک اعضای سازمان که بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند، و همچنین مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی و پیشکسوتان جامعه پزشکی، می‌بایست مشارکت کنند.


رئیس‌زاده ادامه داد: تجمیع مؤلفه‌های قدرت، می‌تواند به بهبود وضعیت جامعه پزشکی کشور منجر شود.
وی با تاکید بر اینکه حقوق معطل مانده جامعه پزشکی را پیگیری خواهم کرد، تصریح کرد: اگر اوضاع جامعه پزشکی به سامان شود، نفع آن حتماً به مردم می‌رسد. زیرا، پیگیری مطالبات جامعه پزشکی در ذات خود، خدمت به مردم است.


رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران افزود: اگر جامعه پزشکی دغدغه داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که مردم خدمت با کیفیت دریافت کنند. در واقع، مردم دغدغه نهایی ما هستند.


وی با انتقاد از شرکای دولتی سازمان نظام پزشکی که در تعیین تعرفه‌ها یکجانبه‌گرایی می‌کنند، گفت: تعرفه‌های پزشکی هیچ نسبتی با وضعیت موجود اقتصادی کشور ندارد و مراکز درمانی، کلینیک‌ها و مطب‌ها نمی‌توانند با این تعرفه‌ها به کار خودشان ادامه بدهند.


رئیس‌زاده در واکنش به کارکرد سیاسی سازمان نظام پزشکی گفت: بنده رسماً اعلام کرده‌ام که ساحت سازمان نظام پزشکی را از هر گونه سیاسی کاری پاک خواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha