مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به میزان پرداختی بیمه سلامت در درمان بیماران کرونایی، گفت:در بخش سرپایی 70 درصد و در بخش بستری بیماران 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

پرداخت 90 درصد هزینه بستری بیماران توسط بیمه سلامت

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به میزان پرداختی بیمه سلامت در درمان بیماران کرونایی، گفت:در بخش سرپایی 70 درصد و در بخش بستری بیماران 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان در تسهیل فرایند درمان بیماران کرونایی، اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌هایی در دوران شیوع کرونا توسط بیمه سلامت انجام شده، بخش زیادی از بار مالی بیماران را تأمین کرده است. 


وی ادامه داد: در بخش بستری بیماران کرونا، رایگان کردن تشخیص بیماری را داشته‌ایم و بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت بوده است. 
وی با اشاره به میزان پرداختی بیمه سلامت در درمان بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: در بخش سرپایی 70 درصد و در بخش بستری بیماران 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم. 


ناصحی با بیان اینکه گسترده‌ترین خدمات پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم، افزود: در تمام روستاهای کشور بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار می‌دهیم؛ ضمن اینکه با حدود 337 مؤسسه بهداشتی درمانی اعم از بیمارستان، مراکز تشخیصی و توانبخشی قرارداد داریم. 


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: نظام ارجاع بیمه‌ای در صندوق پوشش بیمه همگانی فراهم شده ؛به طوری که در سال گذشته این طرح در چهار استان به صورت پایلوت انجام شد و از ابتدای مهرماه سال جاری نیز کل کشور تحت پوشش این خدمات قرار گرفته است. 


وی متذکر شد: مراقبت از بیماران فشار خونی و دیابتی در این نظام ارجاع قرار گرفته تا زمانی که پزشک خانواده مستقر شود، بتوانیم سایر مسائل پیشگیری بیماران را در این طرح ادغام کنیم. 


ناصحی با بیان اینکه در بخش خصوصی 70 درصد هزینه‌ها را با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم، اظهار داشت:‌70 درصد پوشش بیمه‌ای در بخش خصوصی را بیمه سلامت برعهده گرفته و می‌توانیم این موضوع را در سایر قسمت‌های درمانی مانند هزینه‌های پاراکیلینیک نیز تسریع بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha