رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به نامه گمرک درباره معطل ماندن ۱۳۰۰ تن سرم در گمرک کشور، گفت: هر آنچه که تاکنون سرم با هماهنگی سازمان غذا و دارو وارد شده بصورت حمل یکسره از گمرک خارج شده است.

واکنش وزارت بهداشت به دپوی ۱۳۰۰تنی سرم در گمرک/ حل مشکل کمبود سرم از نیمه دوم مهر

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به نامه گمرک درباره معطل ماندن ۱۳۰۰ تن سرم در گمرک کشور، گفت: هر آنچه که تاکنون سرم با هماهنگی سازمان غذا و دارو وارد شده بصورت حمل یکسره از گمرک خارج شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا شانه ساز در واکنش به نامه گمرک درباره معطل ماندن ۱۳۰۰ تن سرم در گمرک کشور گفت: حدود ۱۰ میلیون سرم وارد کشور شده است که درباره تعدادی از سرم‌های وارداتی دچار شک شدیم. به همین دلیل نمونه‌هایی را به آزمایشگاه ارسال کردیم که مشخص شدن نتیجه دو هفته زمانبر است. اما به جز این موارد، تمامی سرم های وارد شده بصورت حمل یکسره از گمرک خارج شده است.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا این ۱۳۰۰ تن سرم جزو همین محموله‌های مشکوک است؟، اظهار کرد: خیر، همانطور که عرض کردم محموله‌هایی که نسبت به کیفیت آنها ابهام وجود داشته پس از دو هفته که پاسخ آزمایشات بدستمان رسیده، تعیین تکلیف شده اند. ممکن است این سرم ها جزو محموله هایی باشند که به سازمان غذا و دارو اظهار نشده باشد. ما متاسفانه به سامانه های گمرک دسترسی نداریم و برخط اطلاعی به دست ما نمی رسد.


وی در پاسخ به این سئوال که چطور ممکن است وارد کننده‌ای بدون اطلاع سازمان غذا و دارو سرم وارد کشور کرده باشد؟، گفت: متاسفانه این مشکل در حاضر وجود دارد و در همین باره نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور نوشته ایم و سپس جلسه ای برگزار و مقرر شد هرآنچه که قرار است وارد کشور شود ابتدا ثبت سفارش شود و سپس وارد شود که اگر این تصمیم عملیاتی شود دیگر وارد کننده‌ای نمی تواند ابتدا کالا را وارد گمرکات کشور کند و پس از آن با فشارهای مختلف به دنبال دریافت ارز و ترخیص کالایش باشد.


شانه ساز همچنین با اشاره به انجام فراخوان برای واردات سرم افزود: اینکه گفته می شود فقط برخی شرکت ها مجوز واردات دارند و سایر شرکت های نمی توانند سرم وارد کنند درست نیست چرا که ما برای واردات سرم فراخوان انجام دادیم و هر شرکتی که اعلام آمادگی کرده مجوز دریافت کرده است.


رئیس سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت سرم در کشور تصریح کرد: شرکتی که در تولید دچار مشکل شده بود از حدود یکماه قبل وارد چرخه تولید شده است و انشالله در نیمه دوم مهر ماه هیچ مشکلی درباره تامین سرم نخواهیم داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha