قهوه به طور قابل توجهی بر جذب، انتشار، متابولیسم و ​​دفع بسیاری از داروها تأثیر می‌گذارد.

هرگز این داروها را با قهوه مصرف نکنید

سلامت نیوز: قهوه به طور قابل توجهی بر جذب، انتشار، متابولیسم و ​​دفع بسیاری از داروها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، گاهی اوقات، شما ناچارید همه‌ی کارهای روزانه‌ی خود را با سایر امور هماهنگ کنید و در زمانی مناسب انجام دهید؛ اما آیا همین که مصرف داروهای خود را به یاد داشته باشید کافی است و مصرف آن همراه با نوشیدن قهوه اهمیتی ندارد؟ خوب، یک مطالعه‌ی جدید در مورد مصرف دارو در افراد دوست‌دار قهوه نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.


 آگاه شدن از یک کشف جدید در مورد یکی از فواید قهوه برای سلامتی، همیشه هیجان‌انگیز است. با این حال، یک بررسی جدید نشان داد که باید برای جلوگیری از تداخل، مصرف قهوه در زمانی بسیار نزدیک به دارو، مورد توجه قرار گیرد. این یافته با مطالعه‌ای که در سال 2020 توسط دو محقق داروساز در اتیوپی انجام شد، مطابقت دارد.
این مطالعه دقیق‌تر است و نشان داد که قهوه به طور قابل توجهی بر جذب، انتشار، متابولیسم و ​​دفع بسیاری از داروها تأثیر می‌گذارد.

نکته‌ی کلیدی این است که قهوه می‌تواند اثرات یا جذب برخی از داروهای رایج را تشدید کند. که این به نوبه‌ی خود می‌تواند در هدف نهایی یعنی بهره‌مندی از اثر کامل دارو، تداخل ایجاد کند. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا ببینید مصرف قهوه معمولاً بر کدام داروها  تأثیر می‌گذارد.

داروهای تیروئید
متخصصین می‌گویند که داروهای مربوط به تیروئید، به ویژه، باید با معده خالی مصرف شوند، و حداقل به مدت نیم ساعت هیچ چیز دیگری نباید مصرف شود. دلیل این است که بدن بتواند داروی تیروئید را جذب کند.

داروهای پوکی استخوان
اگر شما همراه با داروی پوکی استخوان خود قهوه مصرف می‌کنید موجب کاهش یافتن اثر داروی خود خواهید شد.

داروی رفلاکس اسید
پزشکان می‌گویند داروهای ضد رفلاکس اسید معده، وقتی به عنوان اولین چیز در صبح، قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیز دیگری مصرف می‌شوند، بهترین عملکرد را دارد.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که به این دلیل که قهوه حاوی اسید است، ممکن است مشکلی که به خاطر آن، دارو مصرف می‌کنید، را تشدید کند.

داروهای تورم پا
به اعتقاد متخصصین به طور کلی کافئین، هورمونی را که موجب تحریک احتباس آب در بدن می‌شود، سرکوب می‌کند، بنابراین یک ماده‌ی دیورتیک است. این بدان معناست که کافئین موجود در قهوه می‌تواند داروهای مدر را تقویت کند؛ مانند داروهای مورد استفاده برای درمان ورم پاها.

داروهای نارسایی قلبی
همچنین، به دلیل خاصیت ادرارآور بودن کافئین، بیماران تحت درمان نارسایی قلبی باید مواظب نوشیدن قهوه دارای کافئین باشند.

داروهای ضد فشار خون بالا
هنگامی که داروهای درمان فشار خون بالا با قهوه ترکیب می‌شود، نیز ممکن است باعث ایجاد یک اثر دیورتیک شدیدتر شوند. ما باید به اثر افزایشی این مواد در کنار هم توجه کنیم.

داروهای درمان کم‌توجهی
به گفته‌ی متخصصین اگر به علت تشخیص حواس پرتی، بیش فعالی یا تکانشگری از دارو استفاده می‌کنید، باید بدانید که کافئین موجود در قهوه می‌تواند همه چیز را تشدید کند و احتمالاً سیستم بدن شما کمتر از دارو سود خواهد برد.

داروی سرماخوردگی
برخی داروهای سرماخوردگی، مانند سودافد، محرک هستند. اگر مایلید که در دوران سرماخوردگی در طی روز خواب کوتاهی داشته باشید، توجه کنید که نوشیدن قهوه در حین مصرف برخی داروهای ضدسرماخوردگی می‌تواند استراحت را دشوارتر کند.
این‌ مواردی که بدان اشاره شد به این معنا نیست که شما باید این نوشیدنی محبوب‌تان را رها کنید. بلکه نیاز است برای مصرف داروهایتان برنامه‌ریزی کنید تا تداخلی با قهوه‌ی مصرفی‌تان نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha