سرپرست ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن گفت: درحال حاضر بیش از 25 هزار بیمار روانی برای دریافت خدمات پشت نوبت سازمان بهزیستی هستند .

صدیق در گفتگو با  مهر از افزایش ارائه خدمات به بیماران روانی مزمن در سال جاری خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال تعداد مراکز روزانه نگهداری این افراد براساس نیاز اعلام شده از سوی استانها و همچنین خدمات اجتماعی ، فرهنگی ، توانبخشی و ... افزایش پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار بیمار روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند ، خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و 529 بیمار روانی از خدمات مراکز روزانه و همچنین 4500 بیمار روانی نیز از خدمات مراکز شبانه روزی استفاده می کنند.

سرپرست ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن تاکید کرد : البته علاوه بر بیماران روانی تحت پوشش 17 هزار و 624 بیمار روانی مزمن نیز از سازمان بهزیستی خدمات موردی و یارانه دریافت می کنند.

صدیق در خصوص طرح نگهداری در منزل نیز افزود: سازمان بهزیستی از سال گذشته اجرای این طرح را آغاز کرده و تاکنون  برای نگهداری در منزل 14 هزار و 127 بیمار روانی مزمن ماهانه 50 هزار تومان یارانه پرداخت می کند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha