شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 318754

میوه‌ها سرشاز از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند اما خوردن آنها در ساعاتی از روز توصیه نمی‌شود.

در این ساعات به هیچ وجه میوه نخورید!

سلامت نیوز: میوه‌ها سرشاز از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند اما خوردن آنها در ساعاتی از روز توصیه نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «میوه‌ها از بزرگ‌ترین منابع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. دو وعده میوه تازه در روز می‌تواند سلامت و تناسب اندام شما را حفظ کند. همچنین مصرف میوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و به ارگان‌های بدن هم کمک کند تا کارشان را به طور موثر انجام دهند و خطر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. اما درست همان طوری که زمان ایده‌آلی برای صرف وعده‌های غذایی وجود دارد، میوه‌ها نیز باید در زمان معینی مصرف شوند تا حداکثر مواد مغذی را از آنها جذب کنید. بنابراین توصیه می‌شود قبل از غروب آفتاب میوه بخورید تا حداکثر استفاده را از آنها ببرید.

چرا میوه‌ها باید قبل از غروب خورشید مصرف شوند؟

لوک کوتینیو، مربی سبک زندگی و سلامتی، اخیراً در صفحه اینستاگرام خود تلاش می‌کند تا به دنبال‌کنندگان خود بگوید که چرا میوه‌ها باید قبل از غروب خورده شوند. لوک نوشت که طبق طب آیورودا، سیستم طب باستانی هند، خوردن میوه در عصر می‌تواند برنامه خواب را مختل کرده و روند هضم را با مشکل مواجه کند.

چنانچه می‌دانیم اکثر میوه‌ها کربوهیدرات‌های ساده هستند؛ به این معنی که می‌توان آنها را تجزیه کرد. آنها منبع عالی انرژی فوری هستند؛ در عین حال سطح قند خون را نیز افزایش می‌دهند. نزدیک‌بودن مصرف آنها به زمان خواب ممکن است به دلیل افزایش سطح قند خون، خواب شما را مختل کند. علاوه بر این بعد از غروب آفتاب متابولیسم ما کند می‌شود و هضم کربوهیدرات‌ها برای این سیستم گوارش دشوار است. بنابراین بهتر است مصرف کربوهیدرات را محدود کنید.

زمان مناسب برای خوردن میوه

به گفته لوک بهترین زمان برای میوه‌خوردن صبح زود با معده خالی است. وقتی تقریباً ۱۰ ساعت بعد از روزه‌داری شبانه بیدار می‌شویم، معده ما کاملا خالی است. خوردن غذای سالم در صبح به جذب موثرتر مواد مغذی کمک می‌کند و متابولیسم را راه می‌اندازد. به گفته این کارشناس، بعد از صرف وعده‌های غذایی و قبل از خوردن میوه باید حداقل ۳٫۵ تا ۴ ساعت منتظر بمانید. کربوهیدرات‌های ساده بهتر است صبح و قبل و بعد از ورزش مصرف شوند. چربی، پروتئین و کربوهیدرات‌های کمتر پیچیده بهتر است بعد از غروب خورشید مصرف شوند.

میوه‌ها باید به‌تنهایی مصرف شوند

میوه‌ها همیشه باید به‌تنهایی مصرف شوند و نباید آنها را با لبنیات یا سبزیجات ترکیب کنید. مصرف میوه با لبنیات یا سبزیجات می‌تواند منجر به تشکیل سموم در بدن شود. وجود سموم در بدن می‌تواند منجر به بیماری و سایر اختلالات شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha